وزیر دفاع افغانستان: با تمام توان از مردم و کشور دفاع می‌کنیم

چند هفته پس از انتصاب ژنرال بسم‌الله محمدی به سمت وزیر دفاع افغانستان، جنگ شدت یافته است

بسم‌الله محمدی: «وخامت جنگ قابل درک است اما این نخستین بار نیست که مردم افغانستان از یک مرحله دشوار نظامی می‌گذرند» - هشت صبح

با شدت گرفتن جنگ در افغانستان و انتشار اخباری مبنی بر ساقط شدن استان بادغیس به دست طالبان، ژنرال بسم‌الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان در پیامی به شهروندان این کشور به ویژه ساکنان بادغیس اطمینان داد: «نگران نباشید. ما با تمام قوا از مردم و سرزمین خود دفاع می‌کنیم.»

فواد آمان، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، پیام وزیر دفاع این کشور پس از خبر سقوط استان بادغیس به دست طالبان را در حساب فیس‌بوک خود به منتشر کرد که در آن از قول بسم‌الله محمدی چنین آمده است: «به ملت شریف افغانستان اطمینان می‌دهم که نیروهای اردوی ملی، پلیس ملی، امنیت ملی و بسیج مردمی با تمام قوت و امکانات خود، تحت هر شرایطی از افغانستان و هموطنانمان دفاع می‌کند.»

بسم‌الله محمدی، تاکید دارد که مردم نباید نگران باشند. او می‌گوید: «وخامت جنگ قابل درک است اما این نخستین بار نیست که مردم افغانستان از یک مرحله دشوار نظامی می‌گذرند. و حالا هم در یک مرحله حساس و سرنوشت‌ساز نظامی قرار گرفته‌ایم و با تمام توان از آنان دفاع می‌کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از شدت گرفتن جنگ میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و طالبان، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، آقای محمدی را به سرپرستی وزارت دفاع این کشور منصوب کرد تا این نظامی کارکشته و باتجربه بتوانند در شکست دادن طالبان معجزه کند و جلوی پیشروی آنان را بگیرد. ژنرال محمدی، پس رسیدن به این سمت، به مردم وعده داد که طالبان نمی‌توانند از راه زور به قدرت برسند و از آن‌ها خواست تا در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی‌ با تمام توان ایستادگی کنند و اجازه ندهند در محلاتی که زندگی می‌کنند، طالبان حاکمیت را دست بگیرند.

چند هفته از انتصاب این ژنرال باتجربه و کارکشته افغان به سمت وزیر دفاع افغانستان می‌گذرد و جنگ شدت یافته است. حالا طالبان در چند قدمی تصرف چند استان به ویژه استان بادغیس‌اند و او بار دیگر به مردم اطمینان می‌دهد که نگران نباشند و با تمام توان در برابر طالبان ایستادگی کنند و به حمایت‌های خود از نظام موجود و نیروهای نظامی افغان ادامه دهند.

پس از آغاز روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان، جنگ در این کشور شدت گرفت و طالبان با تشدید حملات نظامی و تهاجمی‌ خود توانستند شماری زیادی از روستاها را ساقط کنند؛ تا جایی که به چند قدمی مرکز چند استان افغانستان رسیده‌اند.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان در حالی برای دفاع از افغانستان به مردم اطمینان می‌دهد که خبرها حاکی از شدت گرفتن جنگ در این کشور و ساقط شدن استان بادغیس به دست طالبان است. از سوی دیگر، امروز (چهارشنبه ۱۶ تیر) خبر می‌رسد که شماری از سیاستمداران افغان به نمایندگی دولت افغانستان در جمهوری اسلامی ایران با هیئت طالبان نشستی را برگزار کرده‌اند.