آرایشگران برای تشخیص علائم خشونت خانگی آموزش می‌بینند

این طرح در بریتانیا و ایرلند اجرا خواهد شد

تظاهرات روز جهانی، زن ۸ مارس ۲۰۲۰ بوینس آيرس آٰرژانتین - JUAN MABROMATA / AFP

طرحی که قرار است به آرایشگران و پیرایشگران آموزش دهد علائم خشونت خانگی را تشخیص دهند در بریتانیا و ایرلند اجرا خواهد شد.

شیر هیون، برنامه‌ آموزشی تعلیمی، همینک نیز در ایالات متحده در جریان است و ۴ سال پیش در این کشور به دست یکی از نجات‌یافتگان از خشونت خانگی که خود مالک آرایشگاه زیبایی نیز است شروع شد.

سوزان پست از ایالت تنسی در همکاری با شخصی معتبر در این عرصه، این برنامه آموزشی را در سال ۲۰۱۷ طراحی کرد. این برنامه شامل جلساتی ۲۰ دقیقه‌ای است که می‌تواند به صورت مجازی تکمیل شود و در آخر امتحانی دارد که اگر فرد در آن قبول شود گواهینامه‌ای خواهد گرفت.

این دوره آموزشی به طور ویژه برای افراد شاغل در عرصه زیبایی طراحی شده است که در شغل خود با مشتری روبه‌رو هستند، مانند آرایشگران، پیرایشگران، ماساژدهنده‌ها و منشی‌های آرایشگاه‌های زیبایی.

این دوره نه‌تنها به افراد آموزش می‌دهد علایم احتمالی خشونت در خانه را تشخیص دهند بلکه همچنین آن‌ها را تعلیم می‌دهد با مشتریان خود مکالمه‌ای سازنده داشته باشند و به نحوی ایمن ابزار مورد نیاز برای دریافت کمک را به آن‌ها انتقال دهند.

این برنامه در بیانیه‌ای گفت: «پیرایشگران و آرایشگران و ماساژدهندگان رابطه‌ای منحصربه‌فرد با مشتریان خود دارند. زنان و مردانی که پشت آن صندلی‌ها قرار می‌گیرند در موقعیتی عالی هستند تا علائم خشونت خانگی را ببینند.»

تا به امروز بیش از ۲۵ هزار آرایشگر و پیرایشگر در سراسر جهان تعلیم دیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا میزان خشونت خانگی افزایش یافته است، چرا که افراد زمان بیشتری را در خانه با شرکای عاطفی خشن خود سپری می‌کنند.

به گفته اداره ملی آمار، پلیس بریتانیا از ماه مارس تا ژوئن ۲۰۲۰ تعداد ۲۵۹ هزار و ۳۲۴ مورد تخلف خشونت خانگی ثبت کرده است که حاکی از افزایش ۷ درصدی آن از همین مقطع در سال ۲۰۱۹ است.

بین آوریل ۲۰۲۰ و فوریه ۲۰۲۱ تماس‌ها و ارتباطات با خط «کمک سرپناه ملی خشونت خانگی» به طور میانگین ۶۱ درصد افزایش داشت.

لیسا کینگ، دبیر ارتباطات و روابط عمومی این سرپناه در ماه مارس سال جاری (۲۰۲۱) گفت: «برای زنان و کودکانی که قربانی خشونت خانگی‌‌اند خانه جایی امن نیست. تمهیدات قرنطینه که زنان با وجود آن بیش از هر زمانی با متجاوزان خود زندانی و قرنطینه شده‌اند باعث به خطر افتادن بیشتر آنان در معرض خشونت و سوء‌استفاده شده است.»

همچنین اخطارهایی از سوی خیریه‌های فعال در زمینه خشونت خانگی درباره تاثیر مسابقات یورو ۲۰۲۰ بر میزان خشونت صادر شده است.

پژوهش‌ها نتیجه گرفتند تعداد موارد خشونت خانگی گزارش‌شده به پلیس لنکشایر پس از مسابقات جام جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ در روزهایی که تیم انگلستان باخته تا ۳۸ درصد افزایش داشته است.

© The Independent

بیشتر از جهان