جک گریلیش، ستاره جدید تیم ملی فوتبال انگلستان

بسیاری از تیم‌های مطرح انگلستان از جمله چلسی و منچسترسیتی در صددند تا او را به هر شکل که شده برای فصل آینده جذب کنند

جک گریلیش ستاره جدید و جوان تیم ملی انگلستان - Frank Augstein / POOL / AFP

تیم ملی فوتبال انگلستان در یک بازی تاریخی و شبی به‌یادماندنی موفق شد دو بر صفر از سد تیم سخت‌کوش آلمان بگذرد و به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو۲۰۲۰ صعود کند. برای انگلیسی‌ها حسرتی ۲۶ ساله با این بازی به پایان رسید و آن‌ها موفق شدند طلسم شکست ندادن آلمان در رقابت‌های یورو را بشکنند.

ساوت گیت که در سال ۱۹۹۶ در بازی فراموش‌نشدنی مرحله نیمه‌نهایی مقابل همین تیم آلمان، زمانی که بازی به ضربات پنالتی کشیده شد، باعث شکست تیمش شد و ضربه پنالتی او را کوپکه، دروازه‌بان آن وقت تیم فوتبال آلمان، مهار کرد و آن‌ها از رسیدن به فینال بازماندند، حالا با این پیروزی توانست دین خود را به تیم ملی انگلستان ادا کند. 

ساوت گیت در این مسابقه بسیار محتاطانه عمل کرد؛ او چیلول و میسون مونت، دو بازیکن کلیدی خود را به دلیل مشکوک بودن به کرونا و شرایط قرنطینه در اختیار نداشت و ترجیح داد تا کار را با فیلیپس و رایس در میانه میدان آغاز کند تا مانع از حملات تیم آلمان شود؛ اما حضور این دو در نیمه نخست برای انگلیسی‌ها چندان موثر نبود و آن‌ها به بازیکنی بازی‌ساز و طراح مانند گریلیش احتیاج داشتند تا جریان بازی را عوض کند و بتواند استرلینگ و هری کین را در موقعیت زدن گل قرار دهد.

اگر  با دقت بیشتر به جریان بازی در نیمه نخست توجه کنیم، می‌بینیم که تیم آلمان موقعیت‌های به مراتب خطرناک‌تری را روی دروازه انگلستان خلق کرد و پیکفورد، دروازه‌بان انگلستان و مگوایر، مدافع آن‌ها شب سختی را پشت سر گذاشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده ویلیامز به همراه همسر و پسرش این بازی را از نزدیک تماشا می‌کردند و حضور دیوید بکهام در بین تماشاگران هم نشان از این داشت که بازی چقدر برای انگلیسی‌ها مهم است. او منتظر بود تا بازیکن شماره ۷ به میدان بیاید تا بتواند کاری برای تیم انجام دهد. جک گریلیش که شماره ۷ معروف انگلستان را که سال‌ها در اختیار دیوید بکهام مشهور بود،  بر تن می‌کند، در دقیقه ۶۹ بازی به زمین آمد. ساوت گیت برای رسیدن به گل راهی جز آوردن او به زمین نداشت و دوست نداشت تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود و دوباره آن اتفاقات تلخ در ضربات پنالتی تکرار شود.

با آمدن گریلیش، جریان بازی به کل تغییر کرد و استرلینگ در دقیقه ۷۵ برای انگلستان گل زد؛ گلی که گریلیش در به ثمر رسیدن آن تاثیر مستقیم داشت. پاس او به لوک شاو به سمت چپ موقعیتی به وجود آورد تا او بتواند پاس گلی تمیز برای استرلینگ ارسال کند.

اما در دقیقه ۸۵ بود که گریلیش هنر خود را نمایان کرد و با یک ارسال تماشایی، توپ را روی سر هری کین قرار داد تا او بتواند دروازه آلمان‌ها را برای بار دوم باز کند. در بازی‌های دور گروهی نیز هر زمان که گریلیش به بازی گرفته شد، توانست با بازی خوبش توجه تماشاگران را به خود جلب کند. حتی بسیاری از تیم‌های مطرح انگلستان از جمله چلسی و منچسترسیتی در صددند تا او را به هر شکل که شده برای فصل آینده جذب کنند.

البته با تمامی این تفاسیر، مگوایر به عنوان بهترین بازیکن مسابقه انتخاب شد اما مشخص است که شماره ۷ جدید تیم ملی انگلستان می‌تواند دوباره روزهای طلایی سه شیرها پس از خداحافظی بکهام را به این تیم بازگرداند.

حریف انگلستان در بازی یک چهارم نهایی تیم فوتبال اوکراین خواهد بود. اوکراین که در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم ملی فوتبال سوئد رفته بود، موفق شد در وقت‌های اضافه دو بر یک وایکینگ‌ها را شکست دهد. دیدار انگلستان مقابل اوکراین روز شنبه در کشور ایتالیا و شهر رم برگزار خواهد شد.

بیشتر از فوتبال