شکایت شرکت ترامپ، لغو اجاره زمین گلف، اتهام انگیزه سیاسی

شهردار نیویورک در ماه ژانویه قرارداد شهرداری با زمین گلف شرکت ترامپ را لغو کرد

شرکت ترامپ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که اقدام‌های شهردار نیویورک «کاملا انگیزه‌هایی سیاسی دارد-BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

شرکت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، به دلیل آنچه تصمیم «با انگیزه‌های سیاسی» نیویورک برای لغو قرارداد اداره زمین گلفی در برانکس توصیف کرده، از شهر نیویورک شکایت کرده است.

در شکایتی که در دادگاه ایالتی نیویورک تنظیم شده است، این شرکت اعلام کرده که تصمیم شهر انگیزه‌های سیاسی داشته است و باید باطل شود. در این شکایت آمده است که بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، «بر اساس عقاید سیاسی خود، از پیش بنا داشت تمام قراردادهای مرتبط با ترامپ را لغو کند و شهر نیویورک از حوادث روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ بهره جسته است تا برای این کار بهانه‌ای بیابد.»

در شکایت آمده است که هیچ بندی در قرارداد به بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، حق نمی‌دهد تا توافق را بعد از حمله هواداران ترامپ به مجلس ایالات متحده در ژانویه لغو کند.

شرکت آقای ترامپ خواسته است که یا اجازه داشته باشد زمین گلف مذکور را اداره کند یا این شهر باید برای خروج آن‌ها از این مکان، میلیون‌ها دلار غرامت بپردازد.

شرکت ترامپ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که اقدام‌های بیل دی‌ بلازیو «کاملا انگیزه‌هایی سیاسی دارد و هیچ مبنای قانونی ندارند و یکی دیگر از مثال‌های بارز تلاش‌های شهردار برای پیشبرد اهداف حزبی خود و اختلال در بازار آزاد است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وقتی آقای دی بلازیو تصمیم خود مبنی بر لغو قرارداد زمین گلف را در ماه ژانویه اعلام کرد، به «اقدام‌های مجرمانه» دونالد ترامپ در تحریک شورشیان برای حمله به کنگره آمریکا اشاره و استدلال کرد: «به همین دلیل» می‌تواند او را اخراج کند و حتی یک پنی هم به او نپردازد.

بیل نیدهارت، سخنگوی شهردار نیویورک، توییت کرده است: «دونالد ترامپ مستقیما عامل تحریک قیامی مرگبار در کنگره ایالات متحده بود. اگر شما چنین کاری بکنید، از امتیاز تجارت در شهر نیویورک محروم خواهید شد؛ به همین سادگی!»

بعد از حمله به کنگره ‌آمریکا، شهر نیویورک قراردادهای دیگرش با شرکت ترامپ برای اداره دو زمین اسکیت و یک چرخ‌وفلک در سنترال پارک را نیز لغو کرد.

بعد از شورش ۶ ژانویه در مجلس این کشور، نمونه‌های متعددی از شرکت‌های بیمه، بانک‌ها و دلالان وجود داشتند که از هرگونه تجارتی با شرکت دونالد ترامپ در آینده اجتناب کردند.

شهر نیویورک همچنین به تصمیم اتحادیه حرفه‌ای گلف‌بازان آمریکا اشاره کرده که مسابقاتی را که بنا بود در یکی از زمین‌های گلف ترامپ در ایالت نیوجرسی باشد را لغو کرده است. این شهر اعلام کرد دونالد ترامپ دیگر نمی‌تواند استدلال کند آنگونه که در قرارداد تعیین شده می‌تواند مسابقات معتبری را به زمین گلف برانکس جذب کند.

اما شرکت ترامپ تاکید می‌کند که در این قرارداد قید نشده است که باید برای زمین بازی مذکور مسابقاتی را جذب کند و فقط باید به زمین گلف رسیدگی شود و آن را زمینی «سطح اول و با کیفیتی مشابه زمین رقابت‌های حرفه‌ای» نگه دارد. سازمان ترامپ نامه‌هایی از طراحان این زمین، سازمان‌های فعال در زمینه گلف و گلف‌بازان مشهور هم ضمیمه شکایت خود کرده است که اعلام می‌کنند زمین یاد شده استانداردهای لازم را دارد.

گزارش‌های تکمیلی از سایر بنگاه‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان