ماسک بر صورت الهه بودایی در ژاپن: نیایش برای پایان همه‌گیری کرونا

این مجسمه سفیدرنگ به ارتفاع ۵۷ متر بالای معبدی در استان فوکوشیما قرار دارد

این مجسمه سفیدرنگ به ارتفاع ۵۷ متر بالای معبد «هوکوُکوجی آیزو بِتسوئین» در استان فوکوشیما قرار دارد- OISO ALL SUPPORT/Handout via REUTERS

در ژاپن به نشانه دعا برای پایان همه‌گیری کرونا، روی بینی و دهان یک تندیس بزرگ بودا ماسک گذاشته شده است.

مقام‌های ژاپن می‌گویند این ماسک صورتی مشبک تا هنگامی که همه‌گیری کووید‌ـ ۱۹ تحت کنترل در نیامده روی صورت «کانوُن» الهه بخشش، باقی خواهد ماند.

این مجسمه سفیدرنگ که به ارتفاع ۵۷ متر بالای معبد «هوکوُکوجی آیزو بِتسوئین» در استان فوکوشیما قرار دارد، یک برابر و نیم  تندیس «مسیح رهایی‌بخش» ریودوژانیرو است.

به گفته تاکايومی هوریگانه، مدیر معبد، نظریه گذاشتن ماسک بر چهره تندیس الهه در گفت‌وگوهای مربوط به ترمیم آن که در زمین‌لرزه ماه فوریه خسارت دید، مطرح شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چهار کارگر به مدت سه ساعت با طناب برای بالا بردن این ماسک ۴.۱ در ۵.۳ متری تلاش کردند. سپس پارچه آن را که ۳۵ کیلو وزن داشت روی بخش زیرین صورت تندیس باز کردند، اما اجزای صورت بودا از زیر ماسک همچنان قابل رویت است. 

مومنین برای زایمان سالم و خوشبختی نوزادانشان به دیدن این تندیس که کودکی را در آغوش دارد می‌آیند. گردشگران همچنین می‌توانند از پلکان حلقه‌ای داخل مجسمه تا ناحیه شانه او بالا بروند. 

این ماسک روز سه‌شنبه و چند روز پیش از آنکه کاهش موارد ابتلا به کووید مقررات قرنطینه در توکیو، میزبان بازی‌های المپیک ماه آینده (ژوئیه)، و شش ناحیه دیگر را تسهیل کند، روی این تندیس گذاشته شده است.

تازه‌ترین آمار نشان می‌دهد که همه‌روزه به طور میانگین ۱۶۰۰ نفر در ژاپن به کووید‌ـ ۱۹ مبتلا می‌شوند که نسبت به اوج ۶۵۰۰ مورد عفونت در نیمه ماه مه کاهش یافته است.

در حال حاضر روزانه حدود ۶۰ نفر در ژاپن از عوارض بیماری کووید‌ـ ۱۹ جان خود را از دست می‌دهند.

© The Independent

بیشتر از جهان