جلوگیری ماموران امنیتی از دیدار فعالان حقوق بشر با خانواده محمد نجفی

این فعالان حقوق بشر به قصد دیدار با خانواده محمد نجفی وکیل زندانی عازم شازند شده بودند

محمد نجفی وکیل زندانی- عکس از پیک ایران

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی صبح پنجشنبه از ورود گروهی از فعالان حقوق بشر به شهرستان شازند در استان مرکزی، که برای دیدار با خانواده یک زندانی سیاسی عازم آنجا بودند، جلوگیری کردند.

کانون مدافعان حقوق بشر در گزارشی که در کانال تلگرامی خود اعلام کرد، نرگس محمدی سخنگوی کانون و عبدالفتاح سلطانی از بنیانگذاران کانون، به همراه مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و شهناز اکملی، به قصد دیدار با خانواده محمد نجفی وکیل زندانی عازم شازند شده بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس این گزارش، در بدو ورود به شهر شازند، نیروهای وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی جلوی خودروی حامل آنها را گرفته و با «برخوردهای تند» قصد گرفتن تلفن‌‌های همراه سرنشینان را داشته‌‌ و آنها را تهدید به بازداشت کردند.

بیش از یک ساعت و نیم خودروی این مدافعان حقوق بشر در ایران توسط ماموران امنیتی متوقف شده بود و در پاسخ به درخواست آنها برای نشان دادن حکم قضایی برای این کار، دستور دادستان را نشان دادند با این مضمون: «... دارای پیشینه امنیتی هستند، قصد دیدار با خانواده محمد نجفی را دارند، با قاطعیت مانع این دیدار شوید.»

ماموران همچنین نامه ای از حسین رجبی فرماندار و رییس شورای تامین شهرستان شازند مبنی بر «ممانعت از ورود» آنها را نشان دادند، که باعث شد این پنج فعال حقوق بشر در نهایت ناچار به بازگشت به تهران شوند.