تیم ملی آلمان با برد مقابل لتونی به استقبال یورو ۲۰۲۰ رفت

پیش از شروع مسابقه، بازیکنان تیم ملی آلمان به مناسبت صدمین بازی مانوئل نویر، تونل افتخاری شکل دادند و به این ترتیب از او قدردانی کردند

مراسم قدردانی از نویر پیش از مسابقه مقابل لتونی - THILO SCHMUELGEN / POOL / AFP

تیم ملی فوتبال آلمان در آخرین دیدار تدارکاتی خود پیش از رقابت‌ها یورو ۲۰۲۰، به مصاف تیم نه چندان قدرتمند لتونی رفت و موفق شد با نتیجه سنگین هفت بر یک این تیم را مغلوب کند و با یک برد مقتدرانه به استقبال مسابقات یورو ۲۰۲۰  برود.

تیم فوتبال آلمان در این دیدار با بازیکنان اصلی خود پا به میدان گذاشت و در ترکیب اصلی این تیم بیشتر از بازیکنان شاغل در تیم بایرن مونیخ استفاده شده بود. پیش از شروع مسابقه، بازیکنان تیم ملی آلمان به مناسبت صدمین بازی مانوئل نویر، تونل افتخاری شکل دادند و به این ترتیب از او قدردانی کردند. بدون شک  نویر یکی از بهترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال جهان به شمار می‌رود که توانسته است تمام جام‌های ممکن را کسب کند. برای قهرمانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴، او یکی از ارکان اصلی تیم آلمان بود و از طرفی همراه بایرن مونیخ توانست جام‌های شش گانه را تصاحب کند و حالا به دنبال کسب قهرمانی در مسابقات یورو یا همان جام ملت‌های اروپا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نویر پس از مصدومیت‌های پیاپی بار دیگر به ترکیب مانشافت بازگشته است ولی عده‌ای معتقدند که ترشتگن نسبت به او آماده‌تر است و او باید در ترکیب اصلی تیم قرار گیرد. این در حالی است که به نظر می‌رسد نویر انگیزه بسیار بالایی دارد و قصد کرده است تا به عنوان کاپیتان، جام قهرمانی مسابقات را بالای سر ببرد.

تیم آلمان در این مسابقه بسیار خوب و سازمان‌یافته بازی کرد؛ روندی که همواره در نوع و سبک بازی‌های این تیم مشاهده می‌شود. در همان نیمه نخست، آلمان کار را برای لتونی یکسره کرد و با پنج گل پیش افتاد. گل‌های گوسنس، گوندوگان، مولر، گنابری و یک گل به خودی، ژرمن‌ها را در نیمه نخست پنج بر صفر پیروز کرد. نیمه دوم هم برتری از آن آلمان‌ها بود و ٰورنر و لروی سانه توانستند دو بار دیگر به گل برسند.  تک گل تیم فوتبال لتونی نیز روی غفلت خط دفاعی در دقیقه ۷۵ به ثمر رسید تا این بازی با یک برد شیرین برای آلمان‌ها به پایان برسد.

ژرمن‌ها در گروه مرگ مسابقات با تیم‌های مجارستان، فرانسه و پرتغال هم گروهند و در اولین مسابقه در تاریخ ۲۵ خرداد، مقابل تیم ملی فوتبال فرانسه قرار خواهند گرفت.

یوآخیم لوو، سرمربی مانشافت که آخرین روزهای خود را در این تیم سپری می‌کند و پس از پایان رقابت‌ها جای خود را به هانسی فلیک، سرمربی سابق بایرن، خواهد داد، پس از پایان مسابقه گفت: «ما خیلی از کارها را در این مسابقه خوب انجام دادیم و فرصتهای بسیار زیادی ایجاد کردیم. نیمه اول را بسیار دونده بازی کردیم و سرعت بالایی در مسابقه داشتیم و به خوبی توانستیم تیم مقابل را زیر فشار بگذاریم. در نیمه دوم سرعت بازی مقداری افت کرد که باید برای رفع این مورد تلاش کنیم. اما شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل، تمام‌کنندگی بود که در بازی‌های گذشته شاهد آن بودیم؛ اما حالا به نظر می‌رسد که توانسته‌ایم این مشکل را برطرف کنیم. ما باید هم در دفاع و هم در حمله موثرتر عمل کنیم. در مورد گلی که دریافت کردیم باید بگویم لحظه‌ای غفلت کردیم و شاید در آن زمان تمرکز خود را از دست دادیم و این دقیقا همان چیزی است که تیم‌های دیگر در مسابقات یورو به دنبال آنند و باید سعی کنیم در مسابقات بعدی دفاع هوشمندانه‌تری داشته باشیم. هنوزمشخص نیست که برای بازی با فرانسه از همین ترکیب استفاده خواهیم کرد یا خیر؛ اما بدون شک تعدادی از این بازیکنان در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت.»

بیشتر از فوتبال