کرونا در هرمزگان بیداد می‌کند

ده شهر در وضعیت قرمز قرار گرفتند

سخنگوی وزارت بهداشت در هفته گذشته، انتشار سویه‌های هندی و آفریقایی کرونا در مناطق قرمز کرونا در کشور را تایید کردـ ATTA KENARE / AFP

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان هرمزگان، ۱۰ شهر این استان را در وضعیت قرمز قرار داده است و پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده تعداد شهرها از این هم بیشتر شود.
پیش از این، شهرهای بندرعباس، جاسک، خمیر، میناب، بندرلنگه، رودان و قشم در شرایط قرمز بودند اما فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه شهرستان‌های بستک، بندر لنگه، پارسیان و حاجی‌آباد نیز در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند، شرایط استان هرمزگان را پرخطر اعلام کرد. به گفته نوروزیان، با درگذشت چهار بیمار مبتلا به کرونا در روز پنجشنبه سیزدهم خرداد، شمار کل جان‌باختگان این بیماری در استان به یک هزار و ۲۸۸ نفر رسید و حال ۱۷ نفر از بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز وخیم اعلام شده است.
بنا بر اعلام نوروزیان، هم‌اکنون فقط شهرستان‌های ابوموسی، بشاگرد، خمیر و سیریک در استان هرمزگان در وضعیت قرمز نیستند اما اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روزهای تعطیل رعایت نشود احتمال می‌رود که همه شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار بگیرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش تسنیم، استان هرمزگان در روزهای گذشته رکوردشکنی آمار مبتلایان به کرونا را شاهد بوده است و هر روز بر تعداد افراد مبتلا و بستری افزوده می‌شود؛ به‌‌طوری‌‌که  روز پنجشنبه ۱۳ خرداد، هر ۸۸ ثانیه یک بیمار جدید شناسایی شد و در طول یک روز، ۹۸۰ نفر دیگر به کووید-۱۹ مبتلا شدند و هم‌اکنون بیشتر تخت‌های بیمارستانی اشغال شده است.
بر اساس اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، میزان ابتلا به بیماری در استان هرمزگان به‌شدت افزایش یافته است. به گفته او، بیشتر بیماران به ویروس نوع بریتانیایی مبتلا شده‌اند؛ هرچند او پیش‌تر از مرگ دو نفر و شناسایی تعدادی از مبتلایان به  گونه جهش‌یافته آفریقایی و هندی در این استان خبر داده بود.
سخنگوی وزارت بهداشت نیز در هفته گذشته، انتشار سویه‌های هندی و آفریقایی کرونا در مناطق قرمز کرونا در کشور را تایید کرد. استان‌های جنوبی به دلیل اینکه دروازه‌های ورود و خروج کالا و کشتی‌های باربری‌اند، یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا به شمار می‌روند.