ممنوعیت سفرهای بین استانی در تعطیلات خرداد

خودروهای غیربومی، در صورت ورود به شهرهای قرمز، نارنجی و زرد، جریمه می‌شوند

ورود به شهرهای زرد در تعطیلات پنج‌روزه خرداد، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی به همراه دارد - STR / AFP

تردد بین استانی به مدت پنج روز ممنوع اعلام شد. محدودیت تردد شبانه نیز همچنان در همه شهرها از ساعت ۲۲ تا سه بامداد ادامه دارد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا که به پلیس راهور ابلاغ شده است، تردد بین استانی از ۱۲ تا ۱۷ خرداد بدون توجه به رنگ‌بندی شهرها ممنوع است. همچنین مقرر شده است که تردد بین شهرهای قرمز، نارنجی و زرد، با محدودیت همراه باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از هادی هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا، محدودیت تردد شبانه نیز در تمام شهرها کماکان از ساعت ٢٢ تا ٣ بامداد ادامه دارد.

بر اساس اعلام سرهنگ امیدوار، رئیس پلیس راه کشور، اجرای محدودیت‌ها از طریق کنترل سامانه‌ای و با حضور نیروهای پلیس در مبادی ورودی استان‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی، اجرا می‌شود و خودروهای غیربومی در صورت ورود به شهرهای قرمز و نارنجی، جریمه می‌شوند. ورود به شهرهای زرد در تعطیلات پنج‌روزه خرداد هم جریمه ۵۰۰ هزار تومانی به همراه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌اکنون ۱۳ شهر در کشور در وضعیت قرمز و ۲۱۴ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند. رنگ ۲۲۱ شهر نیز زرد اعلام شده است.

ممنوعیت سفرهای بین استانی و محدودیت تردد در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد در روزهای تعطیل در حالی اعمال می‌شود که شمار جان‌باختگان کرونا در ایران از مرز ۸۰ هزار نفر گذشته و تاکنون کمتر از پنج میلیون دوز واکسن تزریق شده است. از طرفی پس از اوج چهارم کرونا، زمزمه‌هایی از آغاز اوج پنجم با گونه جهش‌یافته آفریقایی و هندی هم شنیده می‌شود.

مسئولان وزارت بهداشت سفرهای غیرضروری و بین استانی را یکی از دلایل مهم افزایش آمار بیماری اعلام می‌کنند اما این بار هم مانند تعطیلات گذشته، تمام

محدودیت‌های اعلام شده برای خودروهای شخصی است و وسايل حمل‌و‌نقل عمومی از ممنوعیت‌ها معافند. 

بیشتر از جهان