چرا صداوسیما فیلم انتخاباتی عبدالناصر همتی را پخش نکرد؟

همتی: نظرات برخی از دختران ایرانی که با صراحت حرف‌هایشان را زده بودند در مستند بود

عبدالناصر همتی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اعلام کرد که صداوسیمای جمهوری اسلامی فیلم مستند انتخاباتی او را پخش نکرده است و او خود این فیلم را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد کرد.

رئیس سابق بانک مرکزی ایران که رئیس‌جمهور او را به تازگی از مقامش برکنار کرده است، روز سه‌شنبه در نشست فعالان فضای مجازی و نخبگان در باغ هنر گفت که خود مستقیما با مردم صحبت خواهد کرد.

وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که در این مستند درباره ضرورت تصویب لوایح گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف)، صحبت کرده است. وی همچنین گفت: «آنهایی که مرا بانی وضع موجود می‌دانند، خود مسبب وضع موجودند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس سابق بانک مرکزی در این باره توضیح بیشتری نداده اما در ادامه نوشته است که نظرات برخی از دختران ایرانی که با صراحت حرف‌هایشان را زده بودند در مستند آورده است و «گفتند حذف کنید، گفتم من مخالف سانسورم.»

پیش‌تر گفته شده بود که صداوسیما حذف بخش‌هایی از مستند را خواستار شده است اما صداوسیما با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد چون ستاد انتخاباتی او نتوانسته مستند را در فرصت قانونی ارائه کند، این فیلم در زمان مقرر پخش نشده است.

همتی در یک پست دیگر در اینستاگرام، به فعالیت ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه و رقیب انتخاباتی خود در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و با درج هشتگ «آزمون عدالت»، لغو محدودیت‌ دسترسی مردم به توییتر را درخواست کرد.

دسترسی به توییتر برای کاربران داخل ایران مسدود است، اما مسئولان جمهوری اسلامی در آنجا حضوری فعال دارند.