وزارت اطلاعات احمدی‌نژاد را تهدید کرد

اظهارات احمدی‌نژاد «غیرواقعی در راستای تشویش اذهان عمومی» است

وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق را به «اظهارات غیرواقعی در راستای تشویش اذهان عمومی متهم کرد.»

در این بیانیه آمده است: «در شرایط کنونی بر اساس تاکید رهبری، تقویت امنیت و وحدت ملی و مشارکت حداکثری در انتخابات و عدم ایجاد زمینه سوء‌استفاده دشمنان از ضروریات مسلم نظام است.»

وزارت اطلاعات در ادامه به طور تلویحی احمدی‌نژاد را تهدید کرده که «پاسخ مقتضی به ادعاهای مغایر با واقعیت‌های امنیتی در زمان مناسب اعلام خواهد شد.»

در روزهای اخیر نیز درگیری لفظی بین موافقان و مخالفان احمدی‌نژاد در فضای مجازی شدت گرفته و هر دو طرف یکدیگر را به درگیری و حضور در «کف خیابان» ترغیب می‌کنند.

در بیانیه وزارت اطلاعات به بخش ویژه‌ای از اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد اشاره نشده، اما او اخیرا گفته بود که «سقف سازمان فضایی را سوراخ کردند و اسناد کشور را بردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمدی‌نژاد که از سوی شورای نگهبان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری تایید صلاحیت نشده، این انتخابات را تحریم کرده است.

او اخیرا به صراحت رویکرد سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در مقابل نفوذ و خرابکاری‌ها را به چالش کشیده بود.

احمدی‌نژاد گفته بود: «دستگاه‌های امنیتی باید به جای شلیک به مردم معترض از نطنز محافظت کنند.»

اشاره او به دو انفجار در نطنز در بازه زمانی کمتر از یک سال است.

این انفجارها که به گفته احمدی‌نژاد ۱۰ میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشته، به نفوذ اطلاعاتی اسرائیل نسبت داده می‌شود.

کشته شدن محسن فخری‌زاده، چهره کلیدی برنامه‌های هسته‌ای نظامی ایران که در سال گذشته اتفاق افتاد نیز نمونه دیگری از نفوذ و رخنه امنیتی عنوان شده است.

اکنون احمدی‌نژاد می‌گوید «سقف انبار تورقوز‌آباد و سازمان فضایی سوراخ شده و اسناد هسته‌ای آن به سرقت رفته است».

پیش از این نیز محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای انتخابات خرداد ۱۴۰۰، به روشنی از «آلودگی امنیتی» سخن گفته و برای نخستین بار سرقت آرشیو هسته‌ای ایران را تایید کرده بود.

رضایی انفجار در نطنز را نیز یک «رخداد حیثیتی» خواند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مهرماه ۱۳۹۷ اعلام کرد که ماموران اطلاعاتی اسرائیل ده‌ها هزار صفحه سند و لوح فشرده و فایل دیجیتال را از جنوب تهران به قلب اسرائیل انتقال داده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی همواره این ادعا را تکذیب می‌کردند.