میخانه‌ای با حال و هوای یازده سپتامبر در تگزاس چه می‌کند؟

«روز بسیار تلخی بود که تبدیل به روز مقدسی برای همه ما شده است»

در روز حمله به مرکز تجارت جهانی نیویورک حدود ۳ هزار نفر کشته شدند- Angela Weiss / AFP

مالک یک میخانه با حال‌و‌هوای یازده سپتامبر در پی پربیننده شدن توییتی درباره «میخانه یازده سپتامبر» در هفته پیش از این انتخاب خود دفاع کرد.

برنت جانسون این رستوران غذاهای تگزاسی در شهر فورت ورت را روز ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ یعنی درست همان روز حمله به مرکز تجارت جهانی نیویورک باز کرد. در آن روز حدود ۳ هزار نفر کشته شدند.

هواپیماربایان در آن روز یک هواپیما را نیز به ساختمان پنتاگون در آرلینگتون ویرجینیا کوبیدند. ظاهرا هواپیمای چهارمی هم در راه واشینگتن دی سی بوده که در دشتی در پنسیلوایا سقوط می‌کند.

آقای جانسون در سال ۲۰۱۳ تصمیم می‌گیرد نمای میخانه چسبیده به رستوران را عوض کند و اسمش را تاریخ آن فاجعه بگذارد. آقای جانسون آن زمان گفت آن طرح را اجرا می‌کند تا مشتریان واقعه ۱۱ سپتامبر را «فراموش نکنند».

این میخانه که به رستوران ریو مامبو مخصوص غذاهای تگزاسی-مکزیکی و سایر غذاها چسبیده است هفته پیش در پی پربیننده شدن پیام توییتری رهگذری به نام جس تایلر دوباره توجه عموم را به خود جلب کرد.

وی نوشت: «از کنار این میخانه رد می‌شدم، با خودم گفتم هه، مانده‌ام معنی اسمش چیست. ظاهرا درست همان است که انسان فکر می‌کند.»

از کنار این میخانه رد می‌شدم، با خودم گفتم «هه، مانده‌ام معنی اسمش چیست». ظاهرا درست همان است که انسان فکر می‌کند.

آقای تایلر عکس لوح یادبودی را نیز که بر دیوار بود در توییتر منتشر کرده است. آقای جانسون که رستوران ریو مامبو مخصوص غذاهای تگزاسی-مکزیکی و سایر غذاها  را دقیقا در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ باز کرده در این لوح ماجرای آن روز را شرح داده است.

بر این تابلو نوشته: «تلفن رستوران ریو مامبو مخصوص غذاهای تگزاسی-مکزیکی و سایر غذاها در نخستین روز کاری به صدا در می‌آید و ساعت ۸:۴۹ دقیقه در مقابل این رخداد قید شده است. هیجان‌زده با افتخار و امیدوارانه گوشی را برمی‌دارم. رزان (همسرم) می‌گوید گزارشگرانی از نیویورک اعلام کرده‌اند نوعی هواپیما با مرکز تجارت جهانی برخورد کرده است اما جزییات قضیه "مشخص نیست".»

در ادامه نوشته‌های این تابلو آمده «شب گذشته به مناسبت "افتتاح" بیش از ۴۰۰ مهمان داشتیم و بعد از انجام فرایند طولانی ساخت‌وساز و آن‌همه کار یدی که از روز دوم ژوئیه برای کندن موکت‌های صورتی همراه با جان پل (پسرم) شروع کرده بودیم دیگر نا و نفسی برای جواب دادن نمانده بود این شد که جواب کوتاهی دادم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روی این لوح نوشته آقای جانسون در ادامه گفته: «عزیزم رستوران تا کمتر از دو ساعت و نیم دیگر باز می‌شود، نمی‌توانم زیاد پای تلفن باشم. پس از ۷۱ روز آزگار کار یدی، مصاحبه و استخدام، آموزش و مذاکره به همراهی جانانه خانواده‌ام... همگی برای افتتاح ریو مامبو در فورت ورت آماده بودیم. عجله داشتم هرچه زودتر تجهیزات را بیاورم و مهیای روزی شوم که خیال می‌کردم یکی از بهترین خاطرات زندگی‌ام را رقم خواهد زد. ولی اشتباه می‌کردم...»

آقای تایلر در توییت خود نوشته که «از دیدن چنین داستان‌پردازی خلاقانه‌ای در توصیف تلخ‌ترین روز کشورمان که قهرمانش مالک یک رستوران مکزیکی‌ـ‌‌تگزاسی در شمال تگزاس بود حیرت» کرده است.

آقای جانسون ۶۲ ساله در مصاحبه با تارنمای دیلی میل گفته انتقادهایی که از نام‌گذاری میخانه‌اش می‌کنند برایش اهمیتی ندارد.

او روز یکشنبه گفت: «تنها کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که مرا نمی‌شناسند و اهل فورت ورت نیستند.»

او افزود در سال ۲۰۱۳ که نمای میخانه را عوض کردم توجه رسانه‌ها به اینجا جلب شد ولی «آن زمان توییتر هنوز این‌همه بروبیا نداشت».

او گفت مردم محلی «من را می‌شناسند و می‌دانند نیتم از این کار چه بوده است.»

جانسون گفت: «موضوع بسیار بسیار ساده است» و افزود: «من رستورانم را در فاجعه‌بارترین روز زندگی‌ام باز کردم. یازده سپتامبر روز بسیار فاجعه‌باری برای کشورمان بود. روز بسیار تلخی بود که تبدیل به روز مقدسی برای همه ما شده است.»

آقای جانسون افزود تصمیم گرفته اسم میخانه را یازده سپتامبر بگذارد زیرا جایی خوانده که براساس آمار ۸۰ درصد آمریکایی‌ها اصلا نمی‌دانند یازده سپتامبر چه روزی است. اما منبع آماری که آقای جانسون می‌گوید مشخص نیست.

او گفت: «می‌خواستیم نمای میخانه را عوض کنیم، این شد که گفتم نباید آن روز را فراموش کنیم. نمی‌خواهم کسانی که به این رستوران بیایند ماجرا را فراموش کنند.»

آقای جانسون گفت کاربران توییتر که میخانه‌اش را مسخره می‌کنند ثابت کرده‌اند حرفش درست بوده زیرا «به هر حال به یازده سپتامبر فکر می‌کنند».

او گفت: «من به هدفم رسیدم. هدفم بسیار ساده است. فراموش نکنید. نه بیشتر و نه کمتر.»

© The Independent

بیشتر از جهان