رئیس پیشین موساد خواستار گسترش اقدامات علیه ایران شد

یوسی کوهن گفت که باید به ایران درباره گذر از خط قرمزها «درس خوبی» بدهیم

یوسی کوهن از سال ۲۰۱۶ برنامه‌های مخفی اسرائیل را هدایت می‌کند - Amit SHABI / POOL / AFP

رئیس پیشین سازمان جاسوسی موساد، از دولت اسرائیل خواست به منظور مقابله با ایران و اینکه «درس عبرتی» به آن بدهد، اقدامات علیه جمهوری اسلامی را گسترش دهد.

به گزارش تایمز اسرائیل، اظهارات یوسی کوهن در حالی مطرح می‌شود که برنامه هسته‌ای ایران به دلیل مجموعه‌ای از حمله‌ها که گفته می‌شود از سوی اسرائیل انجام شده، متزلزل شده است.

او در مراسم دریافت دکترای افتخاری ، گفت: «باید فعالیت علیه رژیم ایران افزایش یابد تا بداند که عبور از این خط قرمزها خسارت سنگینی را به دنبال خواهد داشت.»

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مقوله امنیت ارزشی بنیادی دارد، افزود: «برای موفقیت، ما به رهبری و شجاعت و عمل‌گرایی نیاز داریم. عملیات امنیتی امروز از جنگ فردا اهمیت کمتری ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کوهن از سال ۲۰۱۶ برنامه‌های مخفی اسرائیل را هدایت می‌کند، اما قرار است در روزهای آینده دیوید بارنه که هفته گذشته به‌عنوان رئیس موساد منصوب شد، جایگزین او شود.

در این مدت، اسرائیل و ایران جنگ پنهانی شدیدی را در پیش گرفته‌اند که به طور فزاینده‌ای در افکار عمومی آشکار شده است.

مقام‌های ایرانی مسئولیت آتش‌سوزی‌ها و انفجارهای مرموز در نطنز و دیگر تاسیسات هسته‌ای و کشته شدن محسن فخری‌زاده، چهره کلیدی برنامه‌های هسته‌ای نظامی در سال گذشته را با اسرائیل می‌دانند.

این حملات تلاش‌های ایالات متحده را برای آغاز مجدد گفتگوها با ایران در پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای را پیچیده کرده است. موضوعی که نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو با این استدلال که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، با آن مخالفت کرده است.

کوهن که همچنین در پیشبرد تلاش‌های عادی‌سازی روابط با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نقش اصلی را ایفا کرده است، به‌عنوان یک معتمد نزدیک به نتانیاهو شناخته می‌شود. گفته می‌شود او گزینه نتانیاهو برای جانشینی رهبر حزب لیکود است.

بیشتر از جهان