بازهم نایب‌قهرمانی برای سولسشر و یونایتد، مقصر اصلی کیست؟

مارکوس راشفورد، مهاجم تیم فوتبال منچستر یونایتد، پس از اتمام بازی و از دست دادن قهرمانی مقابل ویارئال در لیگ اروپا مورد حجمه‌ای از توهین‌های نژادپرستانه در صفحه اجتماعی خود قرار گرفت

داوید دخیا ناکام در بدست آوردن جام قهرمانی در لیگ اروپا - MAJA HITIJ / AFP / POOL

به نظر می‌رسد ناکامی‌ها برای تیم فوتبال منچستر یونایتد تمامی ندارد و این تیم پرطرفدار در سراسر جهان قصد ندارد تا یک قهرمانی در مسابقات باشگاهی یا بین‌المللی کسب کند.

چیزی که مشخص است سولسشر سرمربی این تیم برای کسب قهرمانی با یونایتد آماده نیست و به زمان و تجربه بیشتری نیاز دارد تا بتواند با این تیم در مسابقات موفق ظاهر شود. او تخصص فراوانی در رسیدن به مقام نایب‌قهرمانی دارد، چیزی که در این سه سال بارها به آن رسیده است. در سال جاری (۲۰۲۱) دو عنوان نایب‌قهرمانی برای یونایتد به دست آمده است که هیچکدام از آنها ارزش چندانی برای باشگاه و هواداران ندارد، چراکه یک تیم موفق را با قهرمانی مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

مارکوس راشفورد، مهاجم تیم فوتبال منچستر یونایتد، پس از اتمام بازی و از دست دادن قهرمانی مقابل ویارئال در لیگ اروپا مورد حجمه‌ای از توهین‌های نژادپرستانه در صفحه اجتماعی خود قرار گرفته است و عده‌ای او را میمون خطاب کردند که باعث خشم این بازیکن شد. او معتقد است که تمام افراد در باشگاه برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند اما وقتی به قهرمانی نمی‌رسید دستاوردهای شما بی‌ارزش است و باید متوجه شویم چه اتفاقی رخ داده است تا دوباره تکرار نشود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جدال در ضربات پنالتی و اشتباه داوید دخیا در زدن ضربه آخر و هدر دادن آن، قهرمانی را به تیم اسپانیایی واگذار کرد. این مسابقه به احتمال بسیار آخرین حضور او با پیراهن یونایتد در تمامی رقابت‌ها بود. بیشتر هواداران تیم این دروازه‌بان اسپانیایی را مقصر اصلی می‌دانند. او هیچ‌یک از ۱۰ ضربه پنالتی حریف را نتوانست مهار کند، دخیا در مهار هیچ‌یک از ۲۵ ضربه پنالتی به سمت دروازه‌اش موفق عمل نکرده است و این موضوع می‌تواند گواه این باشد که  چرا یونایتد در این پنالتی‌ها موفق نشد.

جایی که سولسشر می‌توانست برای ضیافت پنالتی‌ها از هندرسون، دروازه‌بان دوم خود، استفاده کند. گفته می‌شود مشاوران سولسشر در صدد هستند تا با راضی کردن او، اوبلاک را از اتلتیکومادرید به اولترافورد بیاورند و برای این کار دخیا را نیز وارد معامله کنند تا شاید با هزینه کمتر این انتقال انجام شود. دخیا یک سال دیگر با یونایتد قرارداد دارد و هفته‌ای ۴۵۰ هزار یورو دستمزد می‌گیرد. اما جدا از عملکرد ضعیف دخیا در ضربات پنالتی، نمایش ضعیف عده‌ای از بازیکنان یونایتد مانند مک تامنی و لوک شاو در این بازی مشهود بود و سولسشر مصرا به استفاده از این بازیکنان تا دقیقه ۱۰۰ بازی تاکید داشت. انتقادی که از سوی بازیکنان پیشین یونایتد به خصوص هواداران این تیم مطرح شد.

او در دقیقه صدم بازی اولین تعویض خود را انجام داد و استفاده دیرهنگام از فردی که گفته می‌شد آسیب کمی دیده است کاری از پیش نبرد و یونایتد را پس از تساوی یک بر یک به ضربات پنالتی کشاند و مغلوب کرد و اشک‌های برونو فرناندز را که در این مسابقه به دلیل غیبت مگوایر، کاپیتانی را بر عهده گرفته بود به همراه داشت.

حال باید دید آیا مدیران و سران باشگاه پس از ناکامی مربی این تیم در به دست آوردن دست‌کم یک جام در این فصل، حاضر به حفظ او خواهند بود یا خیر. چیزی که این هفته‌ها در فوتبال اروپا شاهد آن هستیم و جابه‌جایی مربیان روی نیمکت تیم‌ها امری عادی به نظر می‌رسد.

بیشتر از فوتبال