مایکروسافت خبر داد: موج جدید حملات هکرهای روس به نهادهای آمریکایی

عملیات بزرگ سایبری علیه بخش‌های دولتی و خصوصی، یک «خطر جدی» برای زیرساخت‌های حیاتی کشور است

به گفته مایکروسافت در موج اخیر تقریبا ۳ حساب ایمیل در بیش از ۱۵۰ سازمان مختلف در دست‌کم ۲۴ کشور هدف حملات هکرها قرار گرفته‌اند- EVA HAMBACH / AFP

شرکت مایکروسافت می‌گوید گروه هکری که سال گذشته (۲۰۲۰) حمله معروف سایبری «سولار ویندز» را انجام داده‌اند، اکنون برخی نهادهای دولتی و غیردولتی را در ایالات متحده هدف قرار داده‌ است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایکروسافت اعلام کرد این هفته شاهد حملات سایبری به نهادهای دولتی، اندیشکده‌ها، گروه‌های مشاوره و سازمان‌های غیردولتی از سوی «نوبلیوم» بوده است.

نوبلیوم، که منشا آن در روسیه است، همان گروهی است که سال ۲۰۲۰ استفاده‌کنندگان نرم‌افزار سولار ویندز در چندین  شرکت دولتی و غیردولتی در آمریکا را هدف حمله سایبری قرار داده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های آمریکایی پایان آذرماه هشدار دادند عملیات بزرگ سایبری کشف‌شده علیه سامانه‌های کامپیوتری بخش‌های دولتی و خصوصی، یک «خطر جدی» برای زیرساخت‌های حیاتی کشور است.

شرکت مایکروسافت در مطلبی که روز پنجشنبه (۲۷ مه) در بلاگ تخصصی خود منتشر کرده، گفته است موج جدید حملات سایبری پس از حمله هفتم ماه مه که هکرها با استفاده از یک باج‌افزار موجب اختلال در خط لوله انتقال سوخت کلونیال و کمبود شدید سوخت در پمپ‌بنزین‌های شرق ایالات متحده برای چند روز شدند، آغاز شده است.

به گفته این غول کامپیوتری آمریکایی، در موج اخیر تقریبا ۳ حساب ایمیل در بیش از ۱۵۰ سازمان مختلف در دست‌کم ۲۴ کشور هدف حملات هکرها قرار گرفته‌اند که بیشتر این سازمان‌ها در آمریکا هستند.

ایالات متحده و برخی متحدان غربی آن مانند بریتانیا، در چند سال گذشته بارها روسیه را متهم کرده‌اند که مسئول حملات سایبری به نهادها و سازمان‌های آمریکایی و اروپایی بوده است؛ اتهامی که مسکو آن را رد می‌کند.