بازداشت قهرمان المپیکی هند به اتهام قتل یک کشتی‌گیر

سوشیل کومار با اتهام قتل، آدم‌ربایی و توطئه جنایی روبه‌رو است

سوشیل کومار، ورزشکار هندی و برنده دو مدال المپیک در رشته کشتی- YE AUNG THU / AFP

سوشیل کومار، ورزشکار هندی و برنده دو مدال المپیک، پس از نزدیک به سه هفته فرار، در ارتباط با قتل یک کشتی‌گیر بازداشت شد.

آقای کومار و هم‌دستش، که پلیس او را با نام «آجای» می‌خواند، بازداشت، و سپس در دادگاه حاضر شدند. هر دو به مدت شش روز در بازداشت پلیس خواهند بود.

به دنبال درگیری خشونت‌آمیز در روز ۴ مه بین دو گروه رقیب در آکادمی کشتی چتراسال در دهلی، پلیس شهر اعلان تعقیب آقای کومار را صادر کرد.

پلیس همچنین برای اطلاعات منجر به دستگیری آقای كومار ۱۰۰ هزار (۱ لک) روپیه (۹۶۸ پوند) و برای اطلاعات منجر به دستگیری هم‌دستش ۵۰ هزار روپیه (۴۸۴ پوند) پاداش تعیین كرده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی آن درگیری،‌ سه کشتی‌گیر در بیمارستان بستری شدند و یکی از آن‌ها، ساگار دانکار ۲۳ ساله، جان خود را بر اثر جراحات از دست داد.

به گزارش ایندین اکسپرس، پلیس گفت که آقای دانکار و دوستانش در خانه‌ای مرتبط با آقای کومار اقامت داشتند و درگیری  زمانی رخ داد که از آن‌ها خواسته شد محل را تخلیه کنند.

در این گزارش آمده است که آقای كومار، كه در المپیک سال ۲۰۱۲ پرنده مدال نقره و در سال ۲۰۰۸ پرنده مدال برنز شد، حال با اتهام قتل، آدم‌ربایی و توطئه جنایی روبه‌رو است.

گوراقبال سینگ سیدهو، افسر پلیس، به رسانه‌های محلی گفت كه پلیس «اظهارات کلیه قربانیان را ضبط كرده است و همه آنان سوشیل كومار را متهم كرده‌اند.»

پلیس در تعقیب آقای کومار به چندین محل در دهلی و شهرهای مجاور یورش برد.

«گروه ویژه پلیس دهلی دو متهم به قتل فراری، سوشیل کومار و آجای سونیل از موندکا، را که در ارتباط با قتل یک کشتی‌گیر در لیست افراد تحت تعقیب اداره پلیس مدل تاون هستند، اوایل صبح امروز دستگیر کرد. برای دادن اطلاعات در مورد آن‌ها ۱۰۰ و ۵۰ هزار روپیه پاداش تعیین شده بود. حال در اختیار دادگاه هستند.»

چینموی بیسوال، معاون کمیساری پلیس دهلی، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما از روز اول گفته‌ بودیم که او باید خود را به پلیس معرفی کند و پرونده‌اش را ارائه بدهد.»

او گفت كه اگر آقای كومار فرار نمی‌کرد، «قرار بازداشت یا پاداش برای دستگیری او شامل حالش نمی‌شد.»

آقای كومار هفته گذشته گفته بود كه تحقیقات در مورد او مغرضانه است و در دادخواست قرار وثیقه خود، ادعای بی‌گناهی کرده بود. دادگاه دادخواست او را رد کرده بود.

فدراسیون کشتی هند گفت که این رویداد به چهره این شاخه ورزشی ضربه بزرگی زده است. وینود تومار، معاون رئیس فدراسیون، به خبرگزاری «پی‌تی‌آی» گفت که این ورزش «برای کسب شهرت خیلی تلاش کرد، چون کشتی‌گیر‌ان مدت‌ها به عنوان یک مشت آدم خلاف‌کار شناخته می‌شدند.»

© The Independent

بیشتر از جهان