تجاوز در کودکی: ستاره‌ای که پی برد دنیا برای دختربچه‌ها امن نیست

«حتی نمی‌دانستم چه اتفاقی دارد برایم می‌افتد و این راز را پنهان کردم»

وینفری در حالی که اشک‌هایش روان بود، خاطره سنگین و تلخ خود  روایت کرد- SUZANNE CORDEIRO / AFP

اپرا وینفری فاش کرده که تجربیات [شخصی] او از تجاوز جنسی در دوران کودکی، او را به این باور رسانده است که «یک کودک دختر، در دنیای پر از مرد، در امان نیست.»

وینفری در حالی که اشک‌هایش روان بود، خاطره سنگین و تلخ خود را در یک تک‌گویی (مونولوگ) احساسی جلوی دوربین، برای مجموعه جدیدش در اپل‌تی‌وی پلاس با نام «منی که نمی‌توانی ببینی» (The Me You Can’t See) روایت کرد. این غول ثروتمند صنعت تلویزیون، مجموعه مستند یاد شده را به همراه شاهزاده هری، تهیه و اجرا می‌کند.

برنامه «منی که نمی‌توانی ببینی» که پخش آن از امروز (۲۱ مه) شروع شد، موضوع سلامت روان را از طریق بیان تجربیات شخصی شماری از اقشار مختلف جامعه، از جمله لیدی گاگا و گلن کلوز، واکاوی می‌کند.

در اولین قسمت برنامه، وینفری تعریف کرد که هنگامی که کودک بوده، پسر عموی بزرگترش به مدت چند سال به او تجاوز می‌کرده است. وینفری گفت: «در سن ۹ و ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ سالگی، پسر عموی ۱۹ ساله‌ام به من تجاوز می‌کرد. من نمی‌دانستم تجاوز چیست. واقعا این کلمه را نمی‌شناختم. نمی‌دانستم که رابطه جنسی چیست. نمی‌دانستم بچه‌ها از کجا می‌آیند. حتی نمی‌دانستم چه اتفاقی دارد برایم می‌افتد و این راز را پنهان کردم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی ادامه داد: «این چیزی است که من پذیرفته‌ام: این که یک کودک دختر در دنیای پر از مرد، در امان نیست.»

وینفری گفت که وی هنگامی متوجه وخامت مسئله سوءاستفاده جنسی از کودکان شد که مدرسه دخترانه خود در آفریقای جنوبی را افتتاح کرده بود. دانش‌آموزی به او گفته بود با وجودی که به مادربزرگش گفته است که عمویش از او سوءاستفاده جنسی می‌کند ولی مادربزرگ ترجیح داده است حرف او را باور نکند.

در همبستگی با آن دانش‌آموز، دیگر دختران مدرسه نیز به تدریج تجربه‌های خود از تجاوز جنسی را بازگو کردند.

در این قسمت از این مجموعه مستند، لیدی گاگا هم فاش کرد که در یکی از تور‌های کنسرت‌های خود، با یادآوری تجاوزی که سال‌ها قبل برایش اتفاق افتاده، دچار یک فاز روان‌پریشی شده است.

«منی که نمی‌توانی ببینی» اکنون در اپل تی‌وی پلاس در حال پخش اینترنتی است.

اگر مورد سوء استفاده یا تجاوز جنسی قرار گرفته‌اید‌، می‌توانید برای پشتیبانی تخصصی، مستقل و محرمانه، با نزدیکترین سازمان «ریپ کرایسس» (در بریتانیا) (Rape Crisis) تماس بگیرید: www.rapecrisis.org.uk

© The Independent

بیشتر از زندگی