پنج نفر از نامزدهای اصولگرا به نفع رئیسی کنار می‌روند 

تبلیغات گسترده در حمایت از رئیس قوه قضائیه ادامه دارد 

ابراهیم رئیسی نامزد اصلی اصولگرایان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است- ATTA KENARE / AFP

پنج نفر از نامزدهای جریان اصولگرا به نفع ابراهیم رئیسی از انتخابات کنار می‌روند، اما ممکن است این کار را پس از مناظرات انجام دهند. 

این خبر را محمدجواد محمدی، از اعضای شورای وحدت اعلام کرد و به ایرنا گفت که رستم قاسمی و سعید محمد از جمله کسانی هستند که پس از انتخابات به نفع ابراهیم رئیسی کنار می‌کشند. 

به گزارش ایرنا او از نامزدهای پوششی در دو جبهه اصلاحات و اصولگرا به عنوان «سپر دفاعی» نامزدهای اصلی نام برد و گفت درعین‌حال دهقان و ضرغامی، دو نامزد دیگر اصولگرایان در رقابت باقی می‌مانند. 

هم‌زمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تلاش اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات نیز افزایش‌یافته، هفته گذشته حمیدرضا ترقی با انتشار توییتی از انصراف حزب موتلفه از حضور در انتخابات به نفع ابراهیم رئیسی خبر داد و پس از آن محمد ناظمی اردکانی، وزیر تعاون دولت نهم در بیانیه‌ای اعلام کرد نفع رئیسی از شرکت در انتخابات کناره‌گیری می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل ماه جاری نیز ۲۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی از او خواستند در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود. این اقدام به دلیل نادیده گرفتن جایگاه نمایندگی و قوه مقننه با انتقاد بسیار مواجه شد، اما تبلیغات گسترده و همه‌جانبه در حمایت از رئیسی همچنان ادامه دارد. 

ابراهیم رئیسی که در سال ۹۶ در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست خورده بود، در سال جدید وقتی‌ که برای ثبت‌نام به وزارت کشور رفت گفت که برای مبارزه با فساد آمده است. گفته‌های رئیس قوه قضائیه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های فراوانی همراه شد و بسیاری از او خواستند مبارزه با فساد را از قوه قضائیه آغاز کند. 

نعمت احمدی وکیل پایه یک دادگستری در همین زمینه به ایلنا گفت: «تهیه لوایح قضایی به عهده قوه قضائیه است بر همین اساس در حوزه قوه مجریه نمی‌توانید با فساد مبارزه کنید؛ قوه مجریه، مجری قوانین قوه مقننه است و مفاسد را باید به قوه قضاییه ارجاع دهد. اگر آقای رئیسی قصد دارند کارهایی را که در تبلیغات انتخاباتی عنوان کردند، در قوه مجریه به ثمر برسانند باید گفت که این امور را نمی‌توانند در قوه مجریه به نتیجه برسانند بلکه این اقدامات تحولی در قوه قضاییه به نتیجه می‌رسد.» 

ابراهیم رئیسی نامزد اصلی اصولگرایان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری است که از مدت‌ها پیش صداوسیما و رسانه‌های نزدیک به سپاه مثل فارس و تسنیم تبلیغات گسترده‌ای را در حمایت از او آغاز کرده‌اند. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در روز ۲۸ خرداد در حالی برگزار می‌شود که بسیاری از گروه‌ها و چهره‌های سیاسی مخالف و منتقد جمهوری اسلامی خواستار تحریم این انتخابات شده‌اند.