لیگ فوتبال بانوان کابل افغانستان

مسابقات لیگ فوتبال کابل در ادامه فصل‌های لیگ‌ برتر کشور برگزار می‌شود

فضای اجتماعی که دولت دموکرات این کشور فراهم کرده به گسترش فعالیت ورزشی زنان کمک کرده است - فدراسیون فوتبال افغانستان 

لیگ برتر فوتبال زنان در کابل، تاکنون سه مسابقه برگزار کرده است و هشت تیم از نهادهای مختلف شهر کابل، در مسابقات لیگ‌ برتر بانوان نماینده دارند.

در بازی اول، دیداری پر گل بین تیم‌های استقلال و آشیانه را شاهد بودیم و تیم استقلال توانست با ۱۸ گل، تیم بانوان آشیانه را درهم بشکند. رقابت دیگری هم بین تیم رویال کابل و تیم عدالت برگزار شد که زنان رویال کابل توانستند با نتیجه دو بر صفر، از سد تیم عدالت بگذرند.

منیژه نوری، کاپیتان تیم رویال کابل، در این باره گفت: «امروز با عدالت بازی داشتیم که مسابقه سخت و فشرده‌‌ای بود و توانستیم پیروز شویم. ما با امتیاز بالایی که داریم، در صدر جدول هستیم و امیدوارم پیروزی‌های ما ادامه داشته باشد و قهرمان شویم.»

مسابقات لیگ‌ برتر فوتبال زنان در کابل، در فضایی به شدت امنیتی برگزار می‌شود. این مسابقات را فدراسیون فوتبال افغانستان برگزار کرده است تا که به بهبود وضعیت ورزش زنان در این کشور کمک کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این فدراسیون پیش‌تر نیز در فصل‌های مختلف، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان را برگزار کرده بود و فوتبالیست‌های زن از ولایت‌های مختلف برای رقابت در زمین سبز، به کابل آمده بودند.

محمد یوسف کارگر، سرپرست فدراسیون فوتبال افغانستان، تاکید می‌کند: «هدف اساسی ما از این مسابقات، پیشرفت فوتبال بانوان است تا بتوانیم اعتمادسازی کنیم و در سال‌های بعد حضور تیم‌های فوتبال دیگر ولایت‌های کشور را نیز شاهد باشیم.»

جامعه سنتی افغانستان همچنان با دیده شک و تردید به ورزش زنان می‌نگرد اما فضای اجتماعی که دولت دموکرات این کشور فراهم آورده، به گسترش فعالیت‌های ورزشی زنان کمک کرده است.

بیشتر از جهان