نیروهای آیس آمریکا ۶۸۰ مهاجر را بازداشت کردند 

یکی از منتقدان، این اقدام را «سادیستیک، بی‌رحمانه و عامدانه خواند

DAVID DEE DELGADO / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

نیروی ضربتی مهاجرت و گمرکات آمریکا، موسوم به «آیس» (ICE)، به عنوان بخشی از اقدام برای اخراج مهاجران، در یک رشته حملات ضربتی ۶۸۰ مهاجر را طی یک روز بازداشت کرد. در همان روز، ترامپ از «ال پاسو»، صحنه تیراندازی مردی که گفته می‌شود پیش از حمله، در شبکه‌های اجتماعی نظرات ضد مهاجر منتشر کرده بوده است، دیدار کرد. 

آن حملات در هفت مرکز تولیدات کشاورزی در سراسر ایالت میسی سی پی انجام گرفت و نیروی ضربتی مهاجرت و گمرکات آمریکا خبر آن را درست در دقایقی که هواپیمای آقای ترامپ در تگزاس بر زمین می نشست، اعلام کرد.

آقای ترامپ به خاطر آن حملات مورد انتقاد شدید قرار گرفت و برخی آن اقدام را نمای روشنی از «عملکرد سیاست فراگیر ناسیونالیست سفیدپوستِ» او ارزیابی کردند.

«جِس مورالِس رُکِتو»، دبیر گروه طرفدار مهاجر موسوم به «اعضای خانواده‌ها به یکدیگر تعلق دارند»، گفت: «حملات گسترده امروز که به‌احتمال زیاد شهروندان آمریکایی و پناه‌جویان را با هم دربرگرفته است، در خلاء رخ نداده است. از هم گسیختن قوانین پناهندگی ما، به قفس انداختن کودکان، و جدا کردن اعضای خانواده‌ها، آن‌هم در هنگامی که تمام ال پاسو در سوگ است، سیاست فراگیر ناسیونالیست سفید پوست ترامپ است. این حملات، عملکرد راهبرد فراگیر سادیستیک، بی‌رحمانه و آگاهانه اوست، و تلاشی است برای ارعاب جوامع رنگین‌پوست و جلب رضایت سیاسی کسانی که به او رای می‌دهند».

دیدار آقای ترامپ از ال پاسو با تظاهرات گسترده‌ای در شهر روبه‌رو شد. تظاهرات کنندگان از او خواستند که شهر را ترک کند. آن‌ها لفاظی‌های ضد مهاجر او را که به گفته معترضان، فضایی خطرناک برای اقلیت‌ها در آمریکا پدید آورده است، تقبیح کردند.

حملات علیه لفاظی‌های آقای ترامپ، به‌رغم تلاش‌های اخیر او برای اتحاد در برابر نژادپرستی، از جمله اظهارت او در اوایل هفته انجام می‌گیرد. آن اظهارات، به عنوان سخنانی «بسیار محدود و بسیار دیر» مورد انتقاد قرار گرفت.

آقای ترامپ در واکنش به این انتقاد که او تخم نژادپرستی می‌پاشد، همواره ادعا کرده است که او ازهمه آدم‌های زنده دنیا «کمتر نژادپرست» است.

دیدار رئیس جمهوری آمریکا از ال پاسو، موجب بروز جدل‌های لفظی در مورد آخرین سفرش در اوایل سال به این شهر شده است که سخنرانی‌اش در آن، به تحریک احساسات ضد مهاجر انجامید.

در جریان آن اظهارات، آقای ترامپ ادعا کرد که مهاجران همه ساله مرتکب هزاران جرم در آمریکا می‌شوند. این در حالی است که هیچ‌گونه آماری در سطح فدرال برای مقایسه بزهکاری مهاجران (با شهروندان) در دست نیست. یک پژوهش حاکی از آن است که مهاجران، در واقع کمتر از شهروندانی که در آمریکا زاده شده‌اند، مرتکب جرم و جنایت می‌شوند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent