مرگبارترین روز غزه، شدت گرفتن حملات اسرائیل، راکت‌پرانی حماس

شمار قربانیان درگیری‌های اخیر به ۱۸۸ نفر – از جمله ۵۵ کودک و ۳۱ زن – رسیده است

گرو‌ه‌های امداد و دفاع غیرنظامی فلسطینی گفتند که پنج کودک را از زیر آوار بمباران بیرون کشیده‌اند- فMAHMUD HAMS / AFP

یکشنبه مرگبارترین روز در درگیری یک‌هفته‌ای میان اسرائیل و غزه بود.

به گزارش سی‌ان‌ان، روز یکشنبه نیروهای اسرائیل خانه یک رهبر حماس در غزه را بمباران کردند و منزل یک خانواده را در آن شهر ویران کردند. حماس نیز بیش از صد راکت به خاک اسرائیل پرتاب کرد.

ارتش اسرائیل علام کرد که خانه یحیی السنوار، رهبر حماس از سال ۲۰۱۷ به این سو، را در محله خان یونس غزه بمباران کرده است. ژنرال هیدای زیلبرمن، سخنگوی ارتش اسرائیل، صبح یکشنبه به خبرنگاران گفت که السنوار در آن بمباران آسیب ندیده‌ است.

از سوی دیگر، به گفته وزارت بهداشت فلسطینی، در حملات هوایی اسرائیل به غزه در صبح یکشنبه دست‌کم ۴۳ فلسطینی کشته و پنجاه تن دیگر زخمی شدند، که بیشتر آنان زن و کودک بودند.

گرو‌ه‌های امداد و دفاع غیرنظامی فلسطینی گفتند که پنج کودک را از زیر آوار بمباران بیرون کشیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته منابع بهداشتی فلسطینی، شمار قربانیان درگیری‌های اخیر به ۱۸۸ نفر – از جمله ۵۵ کودک و ۳۱ زن – رسیده است.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه در توییتی گفت که شاخه نظامی حماس بین ساعات هفت شبنه شب و هفت بامداد یکشنبه به وقت محلی، ۱۲۰ راکت به سوی اسرائیل پرتاب کرد که هفت تای آنها در خود غزه به زمین خوردند. ژنرال زیلبرمن گفت که نیروهای اسرائیلی ده‌ها راکت‌انداز کاتیوشا را هدف قرار داده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، شنبه شب تکرار کرد که کشورش «واکنشی مقتدرانه» در غزه نشان خواهد داد «تا زمانی که امنیت مردم ما بازگردانده شود.»

ارتش اسرائیل روز شنبه تصاویری نشان داد و گفت که آن تصاویر نشان‌دهنده مقرهای پرتاب راکت و ورودی‌ تونل‌هایی است که در نزدیکی بناهای غیرنظامی، از جمله مدارس و بیمارستان‌ها کار گذاشته شده‌اند. ارتش اسرائیل گفت: «حماس عمدا و به طرزی روشمند، هدف‌های نظامی را در میان جمعیت غیرنظامی کار می‌گذارد تا ساکنان را در معرض خطر قرار دهد.»