بازیگری غیرمنتظره در نقش پریِ مادرخوانده سیندرلا

فیلم جدید موزیکال «سیندرلا» چند ماه دیگر پخش می‌شود

نقش «پری مادرخوانده» را این‌ بار بیلی پورتر بازی کرده است تا کلیشه‌های جنسیتی به چالش کشیده شوند‌ ـ JP Yim / Getty Images via AFP

سیندرلا، داستان قدیمی دختر خاکسترنشین، موضوع فیلم اقتباسی جدیدی است که در ماه سپتامبر از شبکه «آمازون پرایم» به شکل اینترنتی پخش می‌شود. تصاویری از این فیلم موزیکال منتشر شده است که مهم‌تر از همه نشان می‌دهد نقش «پری مادرخوانده» را که معمولا به زن‌های مسن می‌رسید، قرار است این‌ بار یک مرد سیاه‌پوست همجنسگرا بازی کند تا کلیشه‌های جنسیتی به چالش کشیده شوند.

«سیندرلا» ساخته کی کانون است، نویسنده و کارگردانی که او را با «بلاکرز» یا «سد‌کننده‌ها» (۲۰۱۸) می‌شناسیم. خانم کانون گفته است که می‌خواهد این قصه قدیمی و کلاسیک را بازسازی کند. این سینماگر ۴۶ ساله به مجله «انترتینمنت ویکلی‌» گفت می‌خواهد کاری کند شخصیت اصلی این داستان، «آدم فعالی باشد که حرفش را محکم می‌زند، خواهان استقلال است و رویاهایی دارد که می‌خواهد آن‌ها را دنبال کند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نقش سیندرلا را کامیلا کابه‌یو بازی می‌کند، خواننده ۲۴ ساله متولد کوبا که حالا اولین حضور جدی سینمایی خود را تجربه خواهد کرد. این خواننده جوان از سه سال پیش با اولین آلبوم استودیویی خود،‌ «کامیلا»، در آمریکا بسیار مشهور شد. ترانه اصلی این آلبوم «هاوانا» نام داشت که به سرعت به یکی از محبوب‌ترین ترانه‌های سال تبدیل شد.

نقش پیرزن موسوم به «پری مادرخوانده» را قرار است بیلی پورتر بازی کند؛ بازیگر ۵۱ ساله سیاه‌پوست که در سال ۲۰۲۰ جزو فهرست ۱۰۰ نفره افراد تاثیرگذار مجله «تایم» بود. در این فیلم، شخصیت مادرخوانده «فاب جی» نام دارد. خانم کنون گفت این شخصیت را ویژه آقای پورتر نوشته است. او افزود: «بیلی این فکر را مطرح کرد که سحر و جادو جنسیت ندارد.»

معرفی می‌شود فاب جی سیندرلا، که بیلی پورتر بازی می‌کند. این افسانه پریان مدرن را سپتامبر امسال تماشا کنید.

این کارگردان گفت: «فکر کنم او کلا ۱۲ دقیقه روی پرده باشد. اما همین مدت کوتاه، بخش محبوبتان خواهد بود.»

درخشش آقای پورتر در سریال «ژست» یا «پوز»، که به تازگی به پایان رسید، محبوبیت بسیار او را در پی داشته است. او برای این سریال، جایزه امی را هم برنده شد.

در سال ۲۰۱۹ اعلام شده بود که او قرار است نقش «پری مادرخوانده» در «سیندرلا» را باز کند اما تصاویری که منتشر شد او را در لباس ويژه و در صحنه فیلمبرداری نشان نمی‌داد. او اخیرا در گفت‌وگویی رادیویی در این مورد گفت: «می‌دانید هفته گذشته ناگهان به سرم زد این موضوع که من دارم نقشه پری مادرخوانده را بازی می‌کنم بر چه اساسی است؟ اسمش را گذاشته‌اند فاب جی؛ جادوگری جنسیت ندارد.»

علاوه بر کابه‌یو و پورتر، جزمر کوردن، ایدینا منزل، پیرس برزنان، مینی درایور و و نیکولاس گالیتزاین نیز در فیلم سیندرلای جدید بازی می‌کنند.

آقای پورتر قرار است در سریالی انیمیشنی که بازتولید «خانواده مغرور» معروف هنریک ایبسن است، هم بازی کند.

بیشتر از فیلم