حوثی‌ها از حمله به تأسیسات آرامکو و فرودگاه شهر نجران خبر دادند

بنابر اعلام نیروهای ائتلاف عربی، هشت پهپاد و سه موشک بالیستیک که به‌سوی عربستان سعودی فرستاده شده بودند، رهگیری و منهدم شده‌اند

تصویر آرشیوی از یکی از پهپادهای منهدم‌شده حوثی‌ها پس از رهگیری نیروهای ائتلاف- Saudi Ministry of Media / AFP

حوثی‌های یمن از حمله موشکی و پهپادی به یک تأسیسات متعلق به شرکت ملی نفت عربستان سعودی، آرامکو، فرودگاه شهر نجران و چند هدف دیگر در این شهر جنوب عربستان خبر دادند. 

یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌های یمن، روز پنجشنبه، ۲۳ اردیبهشت، در حساب توییتر خود اعلام کرد که نیروهای موشکی و هوایی یمن در یک «عملیات هجومی گسترده و مشترک» با ۱۲ موشک بالیستیک و پهپاد، «شرکت آرامکو، فرودگاه و اهدافی حساس در شهر نجران» را هدف قرار داده‌اند. او موشک‌های شلیک شده را از نوع بدر و سعیر و پهپادها را ازنوع «قاصف ۲کی» اعلام کرده و نوشته است که به‌طور دقیق به هدف‌های مورد نظر اصابت کرده‌اند. 

 

وب‌سایت تلویزیون المسیره، وابسته به حوثی‌ها نیز روز پنج‌شنبه ضمن گزارش این خبر، تعداد موشک‌های بالیستیک و پهپادهای مورد استفاده در این حمله را به‌ترتیب، هفت و پنج فروند اعلام کرده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ازسوی دیگر، به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که در یمن با حوثی‌ها می‌جنگند، روز پنجشنبه از رهگیری و انهدام هشت پهپاد و سه موشک بالیستیک که به‌سوی عربستان سعودی فرستاده شده بودند، خبر داده است. در گزارش نیروهای ائتلاف مشخص نشده است که این موشک‌ها و پهپادها در چه ناحیه‌ای منهدم شده‌اند.

شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران که شش سال است در یمن با دولت قانونی آن کشور و نیروهای ائتلاف تحت حمایت عربستان سعودی می‌جنگند، چند ماه است که بر تعداد حمله‌های فرامرزی خود افزوده‌اند و به‌طور مرتب با موشک و پهپاد حمله‌هایی به شهرهای عربستان سعودی تدارک می‌بینند؛ البته نیروهای ائتلاف اعلام کرده‌اند که اغلب این حمله‌ها را رهگیری و خنثی کرده‌اند.  

ادامه حمله حوثی‌ها به شهرهای عربستان سعودی درحالی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه، در بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری در یمن شد و اعلام کرد که تنها یک راه‌حل سیاسی می‌تواند به جنگ شش‌ساله در این کشور پایان بدهد.