بریتانیا با تزریق سومین واکسن کرونا به افراد بالای ۵۰ سال محکم‌کاری می‌کند

بیش از ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بریتانیا دوز نخست واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده‌اند

تزریق واکسن تقویتی برای رفع تهدید انواع جدید و موجود ویروس کرونا می‌تواند کافی باشد-Andrew Milligan / POOL / AFP

طبق گزارش‌ها، همه‌ افراد بالای ۵۰ سال بریتانیا در پاییز دوز سوم واکسن کووید-۱۹ را دریافت خواهند کرد تا تهدید ابتلا به بیماری تا کریسمس به‌کلی برطرف شود.

اولین دوز تزریق واکسن در بریتانیا همچنان به‌طور گسترده ادامه دارد، بیش از ۵۰ میلیون دوز تا به حال تزریق شده و ۹۵ درصد افراد بالای ۵۰ سال تا آوریل واکسن زده‌اند.

تایمز به نقل از منابع دولتی نوشت، اکنون برای جلوگیری از جهش دیگری در زمستان، آزمایش‌های ارزیابی در دست انجام است تا موثرترین روش‌های ایمن‌سازی افراد در آسیب‌پذیرترین رده‌های سنی در ماه‌های پاییز مشخص شود.

به گزارش این روزنامه دو گزینه تحت نظارت کریس ویتی ريیس امور درمانی انگلستان در دست آزمایش است و تزریق واکسن تقویتی برای رفع تهدید انواع جدید و موجود ویروس کرونا می‌تواند کافی باشد.  

طبق گزارش‌ها، اولین گزینه اصلاح واکسن‌ها برای مقابله با انواع جدید کرونا و دومین گزینه تزریق دوز سوم واکسن‌های موجود یعنی فایزر-بیونتک، آکسفورد-آسترازنکا یا مدرنا است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گویا قرار است این واکسن همزمان با واکسن آنفولانزا، برای ایمن سازی بیماران و هر کدام به یکی از بازو‌های آن‌ها تزریق شود.

یکی از وزرای دولت که نام وی اعلام نشده است در مصاحبه با این روزنامه گفت: «خبرهای زیادی به زودی راجع به تزریق واکسن تقویتی خواهیم گفت. این خبرها در حال حاضر بسیار امیدوار کننده است.

به نظر ما میزان مقاوم‌سازی مردم در برابر انواع ویروس به قدری بالا خواهد بود که تا کریسمس کووید۱۹ مانند هر بیماری واگیردار دیگری محو خواهد شد.»

او افزود: «تا حد زیادی مانند روش کنونی مقابله با آنفلوآنزا در بریتانیا خواهد بود و سطح  ایمنی عمومی به چنان سطحی خواهد رسید که برای  پایین نگه داشتن میزان بیماری نیازی به تزریق واکسن تقویتی به جوانان نخواهد بود.»

طبق جدیدترین آمار دولت، بیش از ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بریتانیا دوز نخست واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده‌اند.

بریتانیا برای دریافت بیش از ۵۱۰ میلیون دوز از ۸ واکسن مختلف قرارداد بسته است که برخی از این واکسن‌ها در دست ساخت هستند.

مت هنکاک وزیر بهداشت بریتانیا هفته پیش اعلام کرد این کشور پیش از اجرای  برنامه تزریق تقویتی در ادامه امسال، طبق قراردادی ۶۰ میلیون دوز دیگر واکسن فایزر/بیونتک خریداری می‌کند تا مقدار واکسن در دسترس بیش از دو برابر شود.

بریتانیا تا کنون در مجموع ۱۰۰ میلیون دوز واکسن فایزر سفارش داده است و این واکسن یکی از سه واکسن کووید-۱۹ تزریقی در این کشور است.

گزارش‌های تکمیلی در رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان