آمریکایی‌های واکسینه شده دیگر لازم نیست در فضای باز ماسک بزنند

نیمی از آمریکایی‌های بالغ تا روز سه‌شنبه دستکم یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند

«امیدوارم بتوانیم قدم دیگری به سوی شرایط عادی قبل برداریم». - CINDY ORD / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / GETTY IMAGES VIA AFP

آمریکایی‌هایی که واکسن کرونا زده‌اند دیگر در فضای باز اجباری به استفاده از ماسک ندارند.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد کسانی که نوبت‌های کامل واکسن را دریافت کرده‌اند، دیگر لازم نیست در هوای آزاد صورتشان را بپوشانند، مگر در جمع بزرگی از افراد ناآشنا حاضر باشند.

به گزارش آسوشییتد پرس، آسانتر شدن مقررات بهداشتی کرونا، گامی به‌دقت سنجیده در مسیر بازگشت به وضع عادی در کشوری است که شیوع ویروس کرونا ۵۷۰ هزار قربانی گرفته است.

بیشتر ماههای سال گذشته، مرکز کنترل بیماریها به آمریکاییها توصیه می‌کرد اگر در فاصله کمتر از دو متری کسی باشند، باید در فضای باز هم ماسک بزنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل بیماریها، روز سه‌شنبه گفت: «امیدوارم امروز روزی باشد که بتوانیم قدم دیگری به سوی شرایط عادی قبل برداریم. در یک سال گذشته وقت زیادی صرف این کردیم که به آمریکاییها بگوییم چه‌کار نکنند. امروز بعضی از کارهایی را که اگر کاملا واکسینه شده باشید می‌توانید بکنید برایتان می‌گویم.»

این رهنمود در حالی اعلام شد که نیمی از آمریکایی‌های بالغ – حدود ۱۴۰ میلیون نفر تا روز سه‌شنبه دستکم یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند، و بیش از یک سوم آمریکاییها به طور کامل واکسینه شده‌اند.

دکتر والنسکی گفت این تصمیم، ناشی از افزایش میزان مایه‌کوبی و کاهش موارد ابتلا، بستری شدن و مرگ و میر است. او افزود تحقیقات نشان داده است که کمتر از ده درصد موارد ثبت شده انتقال ویروس در فضای باز اتفاق افتاده است.