راهب بودایی سر خودش را برید

این مرد ۶۸ ساله ظاهرا امیدوار بوده با این اقدام بعد از تناسخ در قالب «موجودی معنوی‌تر» به زندگی برگردد

از پیروان این آیین خواسته می‌شود به‌جای قربانی، پول صدقه دهند یا پرندگان محبوس در قفس را آزاد کنندـRomeo GACAD / AFP

راهبی بودایی در تایلند ظاهرا سر خود را با گیوتین قطع کرده است به امید این‌که بعد از تناسخ در قالب «موجودی معنوی‌تر» به زندگی برگردد.

تاماکورن وانگپریچا، ۶۸ ساله، پنج سال بود روی این طرح کار می‌کرد و گیوتین ساخته دست خود را کنار مجسمه‌ای مذهبی در معبدش بنا کرد.

به گزارش آی‌بی تایمز، بونچرد بونرود، خواهرزاده این راهب، بدن بی‌جانش را ۱۵ آوریل در معبد وات پو هین در استان نانگ بوا لامفو در شمال شرقی این کشور، پیدا کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بونرود گفت دایی‌اش یادداشتی به جا گذاشته و در آن جزئیات برنامه‌اش را شرح داده است. او گفت: «در این نامه توضیح داده است قطع کردن سرش راهی برای ستایش بودا است. در این نامه گفته ۵ سال گذشته را صرف برنامه‌ریزی برای این طرح کرده است. آرزویش بود سر و روحش را به خدا تسلیم کند تا حضرتش به او کمک کند در زندگی بعدی به‌عنوان موجود معنوی والاتری حلول کند.»

از قرار معلوم آقای وانگپریچا از ۱۱ سال گذشته راهب بوده است ولی به‌تازگی به سایر راهب‌ها گفته بود قصد ترک این کار را دارد. البته او از برنامه‌اش با گیوتین به آنان چیزی نگفته بود.

پس از مرگ او در پنجشنبه گذشته، ۱۵ آوریل، بیش از ۳۰۰ تن از پیروانش گرد هم آمدند تا مراسم تشییع این راهب را تدارک ببینند. جنازه او در تابوتی به جنگل برده و در آن‌جا به آتش کشیده شد.

یکی از پیروانش به نام یو گفت او «به هدفش رسید و به روشنگری دست یافت».

با وجود این، اداره ملی بوداییان گفت این عمل در مذهب بودایی تشویق نمی‌شود.

از پیروان این آیین خواسته می‌شود به‌جای قربانی، پول صدقه دهند یا پرندگان محبوس در قفس را آزاد کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان