کشف نوع جدید «سه ‌جهشی» کرونا در هند

«این نوع کرونا دارای قابلیت انتقال بیشتری است و به سرعت بسیاری از مردم را بیمار می‌کند»

هند هم‌اکنون با خیز عظیم موارد ابتلا به کووید‌-۱۹ دست‌و‌پنجه نرم می‌کند -anjunath Kiran / AFP

هند همزمان با کوشش برای مهار یکی از بدترین همه‌گیری‌های کووید‌-۱۹ در این کشور، نوع جدید «سه ‌جهشی» این ویروس را شناسایی کرده است.

این در حالی است که هند هم‌اکنون با خیز عظیم موارد ابتلا به کووید‌-۱۹ دست‌و‌پنجه نرم می‌کند که به نظر بسیاری از کارشناسان بهداشت به علت حضور نوع «دوجهشی» ویروس کرونا است. انتشار خبر کرونای سه‌جهشی به مشکلات موجود در این باره دامن خواهد زد.

در اثر جهش سه‌گانه، سه نوع مختلف کووید‌-۱۹ با هم تلفیق می‌شوند و نوع جدیدی را پدید می‌آورند. گویا بنا به گزارش شبکه خبری ان.دی.تی.وی افزایش موارد ابتلا در استان‌هایی مثل بنگال غربی، ماهاراشترا و دهلی ناشی از این نوع جهش‌یافته است.

مادهوکار پای، استاد ارشد همه‌گیری‌شناسی دانشگاه مک‌گیل، در مصاحبه با شبکه ان‌دی‌تی‌وی گفت: «این نوع کرونا دارای قابلیت انتقال بیشتری است و به سرعت بسیاری از مردم را بیمار می‌کند. باید به اصلاح واکسن‌ها ادامه دهیم و برای این کار هم شناختن بیماری ضرورت دارد. اما باید توالی‌ها را رعایت کنیم تا در این نبرد آمادگی داشته باشیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او حتی گفت شاید خیز کنونی ویروس در هندوستان هم به علت کوتاهی در شناسایی جهش دوگانه باشد.

در حال حاضر بنا بر گزارش‌ها نوع سه‌جهشی کرونا در رده توجه‌برانگیز قرار دارد نه رده نگرانی‌برانگیز.

محققی به نام وینود سکاریا که در موسسه ژنگان‌شناسی و زیست‌شناسی یکپارچه شورای پژوهش علمی و صنعتی (سی.اس.آی.آر-آی‌جی‌آی‌بی) کار می‌کند در رشته پیام‌های توییتری مفصلی اعلام کرد برای سنجش اثر واکسن‌ها روی این نوع کرونا، داده‌های تجربی بیشتری لازم است.

بی.۱. ۶۱۸ : نوع جدیدی از سارس – کوو – ۲ که عمدتا در هند کشف شده است و ویژگی مجموعه مشخصی از انواع ژنی شامل ای.۴۸۴.کا را دارد که از انواع مهم مصونیت‌گریز است.

وینود سکاریا،(@vinodscaria)  ۲۰ آوریل ۲۰۲۱

از آغاز همه‌گیری کرونا در هند حدود ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به کووید‌-۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر جان باخته‌اند. حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار مورد از ابتلا نیز در چهار روز گذشته رخ داده است.

با توجه به آنکه شمار ابتلای روزانه در هندوستان آمار بی‌سابقه‌ای پیدا کرده است این کشور آسیای جنوبی در حال حاضر به کانون شیوع کرونا در جهان تبدیل شده است، به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۹۵ هزار نفر در هند به کووید‌- ۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از ۲هزار نفر جان باخته‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان