انتصاب کیمبرلی گیلفویل به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی اریک گریتنز

آقای گریتنز، فرماندار سابق جمهوری‌خواه، در سال ۲۰۱۸ پس از یک سال و نیم فرمانداری، در پی چندین رسوایی استعفا داد

استخدام گیلفویل، دوست‌دختر دونالد ترامپ پسر، نشانه دیگری از این امر است که گیتنز، از حامیان اردوگاه راست‌ افراطی است-OLIVIER DOULIERY / AFP

کیمبرلی گیلفویل، نقشی کلیدی در ستاد انتخاباتی اریک گریتنز، فرماندار سابق میسوری خواهد داشت. گینتز روز دوشنبه نامزدی خود را در انتخابات سنای ایالات‌ متحده اعلام کرد.

مجری سابق فاکس نیوز، در بیانیه‌ ستاد انتخاباتی این نامزد گفت: «مفتخرم که به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی او در کل کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنم و امیدوارم شاهد پیروزی فرماندار گیتنز در میسوری و سراسر کشور باشیم.»

آقای گریتنز، فرماندار سابق جمهوری‌خواه، در سال ۲۰۱۸ پس از یک سال و نیم فرمانداری، در پی چندین رسوایی استعفا داد. او حالا می‌خواهد در مجلس سنا جای روی بلانت را بگیرد که قصد دارد سال آینده بازنشست شود.

استخدام خانم گیلفویل، دوست‌دختر دونالد ترامپ پسر، نشانه دیگری از این امر است که آقای گیتنز، از حامیان اردوگاه راست‌ افراطی آقای ترامپ پدر است. بیانیه خانم گیلفویل،  از پیوندهای نزدیک این نامزد سنا با رئیس‌جمهوری سابق حکایت دارد. او گفته است: «فرماندار گریتنز مبارزی است که در کنار رئیس‌جمهوری ترامپ ایستاد و در پیشبرد سیاست‌های محافظه‌کارانه و شعار «الویت با آمریکا است»، سابقه‌ مطمئنی دارد.»

فرماندار سابق نیز تاکنون چندین بار ازآقای ترامپ نام برده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای گریتنز در همان نشست رسانه‌ای گفته است: «به حمایت کیمبرلی مفتخرم. کارهای او به نمایندگی از پسر رئیس‌جمهوری ترامپ، بی‌بدیل بوده است. می‌دانیم که دموکرات‌ها در کمین این کارزارند، همان‌طور که در کمین خود رئیس‌جمهوری ترامپ بودند. اما حالا که کیبرلی گیلفورد، رئیس ستاد کل کشور شده است، می‌دانم که  مبارزی راستین در کنار ما است که این کارزار را بیش از پیش جلو می‌برد و به ما در جلب حمایت تک ‌تک اهالی میسوری کمک می‌کند.»

آقای گریتنز در انتخابات سال ۲۰۱۶ به سمت فرماندار میسوری انتخاب شد. او که عضو سابق یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا و بنیان‌گذار موسسه خیریه‌ای برای کهنه‌سربازان کشور است، در سال اول فرمانداری خود بسیار محبوب بود و توانست نظر افرادی را که از سیاست سررشته‌ای نداشتند، جلب کند. اما در سال ۲۰۱۸، گزارش‌هایی مبنی بر رابطه آقای گریتنز با آرایشگرش منتشر شد؛ زنی که مدعی شد آقای گریتنز قصد داشته است با استفاده از عکس نیمه‌برهنه‌اش از او سوءاستفاده کند. فرماندار به وجود آن رابطه اعتراف کرد، اما اتهام سوءاستفاده را نپذیرفت. بررسی‌ها در آن زمینه آغاز شد و آقای گریتنز در فوریه ۲۰۱۸ به نقض حریم خصوصی محکوم شد.

دادستان کل این ایالت نیز در تحقیقات جداگانه دیگری دریافت که فرماندار احتمالا از فهرست خیرین موسسه خیریه‌ خود برای مقاصد سیاسی سوءاستفاده کرده است. او در ماه آوریل به دخالت مجرمانه در داده‌های رایانه‌ای متهم شد، اما بازهم انجام هرگونه عمل مجرمانه را انکار کرد. در ماه مه، اعضای حزب خود آقای گریتنز در نهاد قانون‌گذاری میسوری، به فکر استیضاح وی افتادند. او روز اول ژوئن ۲۰۱۸ استعفا داد.

پس از آن، آقای گریتنز از اتهامات یاد شده تبرئه شد و حدود سه سال بعد، در ۲۲ مارس نامزدی خود در انتخابات سنا را اعلام کرد.

© The Independent