نظرات جنجالی پزشکی که پسر ترامپ در توییتر تبلیغش را ‌کرد

دکتر امانوئل پزشک و خطیب مذهبی ادعا‌های گمراه‌کننده‌ای را درباره ویروس کرونا بیان داشته است

دونالد ترامپ جونیور-SAUL LOEB / AFP

پزشکی که در تازه‌ترین تلاش‌ دونالد ترامپ برای تبلیغ کارایی هیدروکسی‌کلروکویین به عنوان داروی ویروس کرونا، در ویدئوی به اشتراک گذاشته شده او دیده می‌شود، چندین بار فرضیه‌های پزشکی مناقشه‌برانگیز و رفتار‌ ضد دگرباشان را تبلیغ کرده است.

دکتر استلا امانوئل، پزشک اهل هیوستون تگزاس، در ویدئویی که در فیس‌بوک دیده شد اصرار داشت که داروی مالاریا درمانی موثر برای ویروس کرونا است، ادعایی که ثابت نشده است. این ویدئو روز دوشنبه از فیس‌بوک حذف شد.

فیس‌بوک در تلاش است تا هرگونه آپلود مجدد این ویدئو را نیز حذف کند، زیرا به گفته یک سخنگوی فیس‌بوک، ویدئوی مورد بحث «اطلاعات اشتباه از درمان و علاج کووید ۱۹ منتشر می‌کند». یک نسخه از این ویدئو قبل از حذف از روی فیس‌بوک، بیش از ۱۷ میلیون بار دیده شد.

دکتر امانوئل از جمله پزشکان عضو «جبهه پزشکان آمریکا» ‌است که روز دوشنبه در کنفرانسی در واشنگتن، ادعا‌های گمراه‌کننده‌ای را درباره ویروس بیان داشتند.

این پزشک و خطیب مذهبی به علت سخنرانی که در کنفرانس فوق داشت شناخته شد، و آقای ترامپ و پسر بزرگش، موعظه‌‌های او را روی رسانه‌‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، در گزارشی در نشریه «دیلی بیست» کندوکاو بیشتری درباره اظهارات غیرمعمول و علنی دکتر امانوئل انجام شده و از  باور‌های مذهبی این پزشک درباره وجود یک جنسیت شیطانی، دی‌ان‌ای ناشناخته در پزشکی، تئوری‌‌های توطئه، و دیدگاه‌‌های ضددگرباشان پرده برداشته شد.

این دکتر در ویدئویی مربوط به سال ۲۰۱۳ بیماری‌‌هایی مانند اندومتریوز، فیبروم، و کیست در زنان را به «شوهر-شبح‌ها» نسبت می‌دهد، شیاطینی که وقتی زنان خواب هستند با آنان رابطه جنسی برقرار می‌کنند.

دکتر امانوئل گفت:‌ «آنها مسئول بیماری‌های جدی زنان هستند. انواع بیماری‌ها را داریم که اسم‌شان را گذاشته‌ایم اندومتریوز، بارداری‌‌های مولار، فیبروم، کیست، اما اغلب آنها بر اثر رابطه جنسی و باقی ماندن اثر یک شوهر-شبح است.»

او همچنین در مقاله ای به نام «زایمان زنان و شوهر-شبح‌ها» که روی وبسایتش انتشار یافته، و اولین بار در گزارش دیلی بیست آمده، راهنمایی‌‌هایی را علیه این ارواح ارائه می‌دهد.

به نوشته دیلی بیست، او همچنین از یک تئوری توطئه سخن می‌گوید که در آن یک جادوگر در تلاش است تا با استفاده از سقط جنین، ازدواج همجنس‌‌گرایان، و اسباب بازی‌های کودکان، جهان را نابود کند و ادعا می کند که در پزشکی برای درمان انسان‌ها از دی‌ان‌ای موجودات بیگانه استفاده می‌شود.

گفته می شود که او در یکی از موعظه‌‌هایش در سال ۲۰۱۵ گفته است:‌ «آنها از انواع دی‌ان‌ای برای درمان مردم استفاده می‌کنند، حتی دی‌ان‌ای موجودات بیگانه.»

دکتر امانوئل همچنین بارها از تریبون خود برای انتشار دیدگاه‌‌های ضدهمجنسگرایی و ضد تراجنسیتی استفاده کرده، و در کانال یوتیوب خود علیه قوانین مربوط به ازدواج همجنسگرایان و سقط جنین اعتراض کرده است.

در توضیح یکی از این ویدئوها نوشته شده:‌ «تا کی قرار است بگذاریم که دشمن کشور عزیزمان را بگیرد. تا کی قرار است بگذاریم که برنامه همجنسگرایان، انسان‌گرایی سکولار، روشنگری موسوم به ایلومیناتی و نظم نوین جهان، خانه‌ها، خانواده‌ها، و بافت اجتماعی آمریکا را نابود کند؟»

او در گذشته و در یک سخنرانی مربوط به سال ۲۰۱۵ نیز پیشنهاد کرده که بخشی از دولت را خزندگان غیرانسان اداره می‌کنند.

دکتر امانوئل هنوز به درخواست ایندیپندنت برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

این پزشک اخیرا به دلیل مباحثش درباره ویروس کرونا در فضای آنلاین معروف شده است. او ادعا می‌کند که ۳۵۰ مبتلا به ویروس کرونا را مداوا کرده و این شمار رو به افزایش است.

در ویدئوی مربوطه، این پزشک می‌گوید «شما نیازی به ماسک ندارید، این مرض درمان دارد».

کارشناسان درباره عوارض جانبی شدید و بالقوه مربوط به دارویی که مدام از سوی آقای ترامپ برای درمان ویروس کرونا تبلیغ شده، هشدار داده‌اند. وزارت غذا و داروی آمریکا نیز اخیرا مجوز اضطراری استفاده از آن را لغو کرد.

با این حال دونالد ترامپ جونیور، ویدئوی دکتر امانوئل را در توییتر بازنشر کرد که ده‌ها میلیون بار تماشا شده و تماشای یکی از نسخه‌‌های این ویدئو را به شدت توصیه می‌کند. به دنبال این اقدام، توییتر حساب او را به دلیل انتشار «اطلاعات گمراه‌کننده و مضر» درباره ویروس کرونا تعلیق کرد.

رئیس جمهور آمریکا نیز پستی را در توییتر بازنشر کرد که حاوی ویدئویی از دکتر امانوئل بود، با این توضیح که او «جنگجویی بی‌باک در راه حقیقت» است.

دکتر امانوئل پس از حمایت تلویحی بعدی آقای ترامپ از پیام خود، خواستار ملاقات با رئیس جمهور شد و در توییتی نوشت:‌ «آقای رئیس جمهور من در واشنگتن هستم و وقت دارم. از دیدار با شما بی‌نهایت خوشحال خواهم شد.»

فیس‌بوک، توییتر، و یوتیوب ویدئوی هیدروکسی‌کلروکویین را در راستای سیاست‌‌هایی که هدفش توقف انتشار اطلاعات جعلی درباره ویروس کرونا است، پس از انتشار، حذف کردند.

© The Independent

بیشتر از جهان