نگرانی شاهزاده ویلیام از ایجاد یک سوپرلیگ اروپایی

شاهزاده ویلیام می‌گوید سوپر لیگ اروپا، ورزشی را که به آن سخت علاقه‌مندیم در معرض خطر قرار می‌دهد

مدیران کل وزارتخانه‌های بریتانیا وعده دادند که از تلاش‌های دولت برای ممانعت از ایجاد یک سوپرلیگ اروپایی، حمایت خواهند کرد-CHRIS JACKSON /POOL/AFP

شاهزاده ویلیام اعلام کرده است که در «نگرانی دوستداران (فوتبال)» از ایجاد یک سوپرلیگ اروپایی، سهیم است.

دوک کمبریج که ریاست انجمن فوتبال (اف‌اِی)، نهاد ناظر بر فوتبال بریتانیا را برعهده دارد، در یک توییت نوشته است که این طرح، به «بازی‌هایی که بسیار به آن علاقه‌مندیم، لطمه می‌زند.»

ویلیام که از هواداران باشگاه استون‌ویلا است، در سال ۲۰۰۶ ریاست انجمن فوتبال را پذیرفت. پیش‌تر و در سال‌های میان ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۷، شاهزاده فیلیپ این سمت را بر عهده داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلیام در این توییت افزود: «اکنون بیش از هر زمان دیگر باید از کل جامعه فوتبال -از بالا تا پایین- و ارزش‌ها و انصاف در قلب رقابت‌ها، حمایت کنیم. من در نگرانی طرفداران (فوتبال) در مورد طرح سوپرلیگ و لطماتی که به بازی موردعلاقه‌مان می‌زند، سهیم هستم.»

ویلیام این توییت را با حرف «دبلیو» امضا کرد.

مدیران کل وزارتخانه‌های بریتانیا، پیش‌تر وعده دادند که از تلاش‌های دولت برای ممانعت از ایجاد یک سوپرلیگ اروپایی، حمایت خواهند کرد.

الیور داودن، وزیر فرهنگ بریتانیا، می‌گوید که دولت، از مسئولان فوتبال در تلاش برای ممانعت از آغاز رقابت‌های جدید، حمایت می‌کند.

او همچنین گفت اگر آن‌ها در این راه شکست بخورند، مقامات وزارتخانه‌ها آماده‌اند تا با توسل به قوانین موجود و مقررات حاکم بر بازی‌ها، از ایجاد این رقابت‌های جنجالی (سوپرلیگ اروپا) جلوگیری کنند. وی در اشاره به سوپرلیگ اروپا اظهار داشت که این، یک «فروشگاه اختصاصی» برای برخی تیم‌ها است که با از میان برداشتن چارچوب‌های مرتبط با بازی‌های ضعیف، دیگران را از عایدات و جوایز فوتبال محروم می‌کند.

© The Independent

بیشتر از ورزش