اندازه‌گیری وزن مسافران هواپیمایی نیوزیلند قبل از پرواز

این شرکت هر پنج سال یک‌بار وزن مسافران پروازهای خود را پیش از سوارشدن به هواپیما اندازه‌گیری می‌کند

محاسبه میانگین وزن هواپیما به همراه مسافرها و بار برای تعیین مقدار سوخت مورد نیاز هواپیما مهم است- Marty MELVILLE / AFP

شرکت هواپیمایی نیوزلند روز ۱۴ آوریل از مسافران پروازهای«ایر نیوزیلند» خواست تا اجازه دهند پیش از سوار شدن به هواپیما وزنشان اندازه‌گیری شود.

مسافران هر پنج سال یک‌بار با این درخواست «ناراحت‌کننده» روبه‌رو می‌شوند.

محاسبه میانگین وزن هواپیما به همراه مسافرها و بار برای تعیین مقدار سوخت مورد نیاز هواپیما مهم است.

هیلاری بَری، روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون نیوزیلندی، یکی از مسافرانی بود که قبل از پرواز از او خواستند روی ترازو برود.

او در توییتر خود نوشت:‌ «وای خدای من، الان شرکت هواپیمایی نیوزلند اعلام کرد که امروز برای یک کار تحقیقاتی مسافران و بارهایشان را وزن‌کشی می‌کنند. اصلا هم ناراحت‌کننده نیست. (در ضمن اعلام کردند که این کار را هر پنج سال یک‌بار انجام می‌دهند.)»

یکی از نمایندگان این شرکت هواپیمایی در پاسخ به او اطمینان داد که: «تمام داده‌ها محرمانه باقی می‌مانند و نباید احساس ناراحتی کنند.»

آن‌ها همچنین افزودند که اجباری برای شرکت در این تحقیق نیست، «اما از کسانی که همکاری می‌کنند، واقعاً ممنونیم.»

خانم بری در پاسخ نوشت: «با کمال میل این کار را انجام دادم و ممنونم که صفحه ترازوی دیجیتال قابل مشاهده نبود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاپیتان دیوید مورگان، مدیرارشد یکپارچگی عملیاتی شرکت هواپیمایی نیوزیلند، به روزنامه نیوزیلند هرالد گفت: «هر پنج سال یک‌بار و برای اجرای مقررات پروازی، وزن مسافران و خدمه پرواز سنجیده می‌شود. برای انجام پرواز ایمن و کارآمد، باید وزن، تعادل و سوخت مورد نیاز هر پرواز را قبل ازآن، محاسبه کنیم. برای انجام این کار باید وزن متوسط ​​مسافران، خدمه و بار همراه را بدانیم.»

مورگان افزود: «تمام داده‌ها بدون ذکر نام جمع‌آوری می‌شوند و گروه جمع‌آوری داده‌ها یا سایر مشتریان نمی‌توانند نتایج را مشاهده کنند. اگرچه شرکت در این کار اجباری نیست، اما واقعا ممنون مشتریانی می‌شویم که به ما کمک کنند.»

این نخستین‌بار نیست که موضوع  وزن‌کشی مسافران خبرساز می‌شود.

در سال ۲۰۱۹ نیک برِیزر، مدیرعامل یک شرکت فناوری نوآفرین در برکشایر به نام «فیول ماتریکس»، به ایندیپندنت گفت که وزن‌کشی همه مسافران در تمام پروازها، می‌تواند در ارتقای ایمنی و بازده مؤثر باشد.

او تاکید کرد که این روند می‌تواند محرمانه باشد: «فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی به سمت تحویل بار سلف سرویس می‌روند، جایی که مسافر با استفاده از سامانه‌ای که اطلاحات را روی صفحه نمایش می‌دهد، چمدان‌های خود را روی ترازو وزن می‌کند و به سوالات مربوط به محتوای آن پاسخ می‌دهد. ما پیشنهاد نمی‌کنیم که مسافران هم روی ترازو بروند، اما فرودگاه‌ها می‌توانند در قسمت تحویل بار و روبه‌روی هر دستگاه تحویل بار، صفحه‌های وزن‌سنج (pressure pads) قرار دهند.»

به گفته او، پس از تحویل بار، سامانه می‌تواند از مسافر بپرسد «آیا شما روی پد ایستاده‌اید؟» وقتی مسافر روی «بله» ضربه می‌زند، وزن ثبت می‌شود و اطلاعات به‌صورت محرمانه به شرکت هواپیمایی منتقل خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از جهان