ابتلای ۴۸ درصد پرسنل اورژانس تهران به کرونا

عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت شیوع کرونا در تهران را «فاجعه» عنوان کرد

«تماس‌های مردمی در خصوص مشاوره کرونا نسبت به نیمه دوم اسفندماه سال ۹۹، رشد ۷۰۰ درصدی داشته است» - FARS / HOSSEIN MERSADI

معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران می‌گوید تا کنون ۴۸ درصد از پرسنل اورژانس تهران به کرونا مبتلا شده‌اند. به گقته حسن حسینی‌زاده، مشاوره در مورد کرونا در روزهای اخیر به نسبت نیمه دوم اسفندماه گذشته رشد ۷۰۰ درصدی داشته است. همزمان وزیر کشور ایران نیز به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت در ایران، تنها در ۲۴ ساعت، ۲۵ هزار و ۵۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید‌-۱۹ در کشور شناسایی شدند. ۳۰۴ بیمار مبتلا به کرونا نیز در شبانه روز گذشته جان باخته‌اند.

عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز وضعیت شیوع کرونا در تهران را «فاجعه» عنوان کرده است. به گفته مینو محرز محدودیت‌ها به شکل فعلی خیلی موثر نیست و برای کنترل بیماری دست‌کم ۵ تا ۷ روز قرنطینه به شکل کامل نیاز است. به گفته محرز تخت برای بستری بیماران جدید وجود ندارد.

حسن حسینی‌زاده، معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران، نیز با اشاره به اوج‌گیری دوباره کرونا در کشور و شیوع موج چهارم به خبرگزاری ایرنا گفته است با شروع پیک چهارم شاهد افزایش ۵۰۰ درصدی ماموریت‌های مربوط به کرونا هستیم. به گفته معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران در حال حاضر سه نفر از نیروهای اورژانس در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. به گفته او در پیک چهارم کرونا کل تماس‌های مردمی با اورژانس تهران نسبت به نیمه دوم اسفندماه، ۱۳۰ درصد افزایش و ماموریت‌ها ۷۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته حسینی‌زاده، تماس‌های مردمی در خصوص مشاوره کرونا نسبت به نیمه دوم اسفندماه سال ۹۹، نیز رشد ۷۰۰ درصدی داشته است.  

بر اساس اعلام معاون فنی و عملیات مرکز اورژانس تهران، واکسیناسیون نیروهای اورژانس تهران در حال انجام است. کادر درمان در ایران هنوز به طور کامل واکسینه نشده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با سه رقمی شدن آمار مرگ و میر مربوط به کرونا در تهران مقام‌های بهداشتی در روزهای اخیر به کرات در مورد تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در تهران هشدار داده‌اند.

هم‌زمان وزیر بهداشت ایران نیز با اشاره به سرعت بالای انتقال ویروس جهش‌یافته گفته است مبتلایان به ویروس موسوم به انگلیسی از روز هشتم به یک‌باره بدحال می‌شوند.  

به گفته سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به گذشته شرایط بهتری پیدا کرده‌است.

با توجه به ورود به ماه رمضان در ایران نگرانی از برگزاری مراسم شب‌های قدر همچون سال گذشته به دغدغه مقام‌های بهداشتی در کشور تبدیل شده‌است. در همین رابطه وزیر بهداشت ایران اعلام کرده که مراسم شب‌های قدر باید با فکر انجام شود. به نقل از پایگاه خبری انتخاب، سعید نمکی همچنین گفته است: «اگر همه بروند ترکیه و برگردند یکی نمی‌گوید موثر بوده است، ولی ابتلای یکی از مومنان را در مراسم مذهبی در بوق و کرنا می‌کنند». سعید نمکی در ادامه گفته که «کما این که علاوه بر بوق‌ها نمایندگان بوق هم داریم چرا که در مورد کرونا فضای ناجوانمردانه تبلیغاتی هم وجود دارد».

وزیر کشور در بیمارستان بستری شد

پایگاه خبری خبرآنلاین در ایران نیز از بستری شدن عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران به دلیل ابتلا به کرونا خبر داده است. به گزارش خبر آنلاین رحمانی فضلی چند روزی بود که در جلسات حاضر نمی‌شد و در حال حاضردر یکی از بیمارستان‎های تهران بستری شده است.

هم‌زمان علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نیز خبر داد که تست پی‌سی‌آر ۵۰ درصد مراجعان در تهران مثبت می‌شود.

محمدحسین خلیلی اردکانی، عضو شورای شهر کرج، نیز روز چهارشنبه با بیان این که کلانشهر کرج با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا روبه‌رو است، اعلام کرد: «تا کنون بیش از ۳۶ هزار نفر در استان البرز به کرونا مبتلا شده‌اند و بنا به گزارش‌ها این روند ادامه دارد و مبتلایان بیشتری برای درمان به بیمارستان‌ها می‌آیند که مدیریت این اپیدمی نیاز به همکاری همه سازمان‌ها دارد». به گفته این عضو شورای شهر کرج، شهرداری کرج آمادگی دارد تا در صورت نیاز، فرهنگسراها و اماکن ورزشی را در اختیار کادر درمان قرار دهد.  

بنا بر اعلام وزارت بهداشت در ایران، در حال حاضر ۲۹۵ شهرستان قرمز و ۹۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. همچنین ۴۵ شهرستان در وضعیت زرد و فقط ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.