بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مرکز هسته‌ای نطنز بازدید کردند

نهاد بازرسی سازمان ملل جزئیاتی درباره میزان خسارت ناشی از انفجار اخیر در مرکز هسته‌ای نطنز ارائه نداد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازرسان این نهاد، روز چهارشنبه از تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز بازدید کردند-REUTERS/Raheb Homavandi//File Photo

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که بازرسان این نهاد، روز چهارشنبه از تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز بازدید کردند.

این نهاد بازرسی سازمان ملل، جزئیاتی درباره میزان خسارت ناشی از انفجار اخیر در مرکز هسته‌ای نطنز، که ایران آن را ناشی از حمله خرابکارانه توصیف کرده، ارائه نداد.

پیشتر در روز یکشنبه (۲۲ فروردین) منابع خبری از وقوع یک حمله تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز خبر دادند که موجب اخلال در شبکه توزیع برق و قطع برق شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزنامه نیویورک‌تایمز گفته است که سیستم تامین برق سانتریفیوژها منهدم شده و تعمیر آن و از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم در سایت هسته‌ای نطنز ۹ ماه زمان می‌برد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۲۵ فروردین (۱۴ آوریل) در بیانیه‌ای گفت: «بازرسان به فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی خود در ایران ادامه می‌دهند، و امروز به مرکز غنی‌سازی اورانیوم در نطنز رفتند.»

این بیانیه با اشاره به شورای حکام آژانس- نهاد تصمیم‌گیرنده آژانس که متشکل از ۳۵ کشور است، افزود: «آژانس به گزارش‌دهی درباره تحولات برنامه‌هسته‌ای ایران به شورای حکام ادامه می‌دهد.»