نگرانی‌های زیدان پیش از دیدار برگشت مقابل لیورپول

زیدان نگران این است که مبادا تاریخ برای آن‌ها دوباره تکرار شود

کریم بنزما مهاجم و زیدان سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید - JAVIER SORIANO / AFP

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به مرحله حساس خود نزدیک شده است و فقط باید تکلیف دو تیم دیگر روشن شود تا تیم‌های حاضر در مرحله نیمه پایانی مسابقات مشخص شوند.

 پاری‌سن ژرمن و چلسی با شکست دادن حریفان خود، زودتر جواز حضور در این مرحله از رقابت‌ها را کسب کرده‌اند. شاید دیدار دو تیم رئال مادرید و لیورپول را بتوان حساس‌ترین بازی مرحله برگشت مسابقات لیگ قهرمانان اروپا دانست که این بار به میزبانی قرمزها در ورزشگاه آنفیلد برگزار خواهد شد.

رئال مادرید که در دیدار رفت با یک نمایش عالی موفق شد لیورپول را سه بر یک شکست دهد، با خیالی آسوده‌تر پا به این رقابت می‌گذارد. تیم رئال در ابتدای هفته جاری موفق شد در یک بازی حساس در مسابقه «ال کلاسیکو» لیگ اسپانیا، بارسلونا را شکست دهد و برای بازی برگشت، روحیه بالایی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما زیدان برای این مسابقه با مشکلات زیادی روبه‌رو است. او در این رقابت، ادن هازارد و دنی کارواخال را چون مسابقات قبلی در اختیار ندارد و علاوه بر آن‌، تعداد مصدومان این تیم هم بیشتر شده است؛ لوکاس واسکز و فده والورده هردو در بازی مقابل بارسا دچار مصدومیت شدند و زمین مسابقه را ترک کردند. سرخیو راموس نیز که چند مسابقه را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده بود و از روی سکوها مسابقات را تماشا می‌کرد، حالا با مثبت شدن تست کرونایش مدت بیشتری را نمی‌تواند برای رئال به میدان برود.

البته میزان مصدومیت دو بازیکن رئال در بازی مقابل بارسا هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است اما با نبودن این دو بازیکن، عملا کار برای مادریدی‌ها در بازی برگشت مقابل لیورپول بسیار سخت خواهد شد. زیدان نگران این است که مبادا تاریخ برای آن‌ها دوباره تکرار شود؛ در سال ۲۰۰۴ زمانی که خود زیدان در تیم رئال بازی می‌کرد و در حالی که آن‌ها بازی رفت در مسابقات لیگ قهرمانان را چهار بر دو از موناکو برده بودند، در بازی برگشت سه بر یک مغلوب شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند. وضعیتی شبیه حالا؛ استفاده مکرر از یک سری از بازیکنان به دلیل مصدومیت‌های دیگر اعضا تیم. خستگی مفرد بازیکنان به دلیل بازی‌های زیاد، ممکن است که کار برای مادریدی‌ها تا انتهای این فصل از رقابت‌های فوتبال، به‌گونه‌ای دیگر رقم بزند. آن‌ها در آن سال نیز در کورس قهرمانی مسابقات لالیگا حضور داشتند اما در انتها، قهرمانی را به تیم والنسیا تقدیم کردند.

هرچند بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برای رئالی‌ها چندان سخت نیست اما شکست دادن تیم لیورپول در آنفیلد، کار بسیار دشواری خواهد بود. از طرف دیگر، تیم فوتبال لیورپول نیز در هفته جاری و در مسابقات لیگ برتر انگلستان در یک بازی سخت تیم فوتبال استون ویلا را مغلوب کرده است و با روحیه‌ای مضاعف مقابل تیم رئال قرار خواهد گرفت و امیدوار است تا با درخشش محمد صلاح، بتواند نتیجه بازی رفت را جبران کند و به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا کند.

یورگن کلوپ می‌داند که برد در این بازی برای او و حفظ سمتش به‌عنوان مربی در تیمش تا چه اندازه مهم است و به نظر می‌رسد که در این بازی، قرمزها چیزی برای از دست دادن نخواهند داشت و فقط برای پیروزی به میدان می‌روند. بدون شک پیروزی در این مسابقه و صعود آن‌ها به مرحله نیمه‌نهایی، می‌تواند روحیه و عملکرد آن‌ها در مسابقات لیگ جزیره در ادامه فصل را نیز بهبود ببخشد.

بیشتر از فوتبال