بازیگر «روزی روزگاری در هالیوود» به انتقادات دختر بروس لی پاسخ داد

دختر بروس لی آخر هفته گذشته از نحوه به تصویر کشیدن پدرش در فیلم تارانتینو انتقاد کرده بود

KEVIN WINTER / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

به دنبال انتقاد دختر بروس لی از نحوه به تصویر کشیده شدن پدرش در این فیلم، مایک مو، بازیگر نقش بروس لی در ساخته جدید کوئنتین تارانتینو «روزی روزگاری در هالییود» (Once Upon a Time in Hollywood) اقرار کرد که او هم احساسات «ضدونقیضی» پیش از پذیرش این نقش داشته است.

آقای مو در مصاحبه با سایت تولد،سینما،مرگ (Birth.Movies.Death) گفت او هم هنگام خواندن فیلم‌نامه احساسات شدیدا ضدونقیضی داشته چرا که «بروس لی قهرمان او» نیز هست. او ادامه داد: «در نظر من بروس لی واقعا خدا است. او برای من یک انسان نبود، بلکه یک ابرقهرمان بود و فکر می‌کنم این تصویری است که اکثر مردم درباره او دارند».

در این فیلم، بروس لی شخصیتی متکبر و ازخودراضی نشان داده می‌شود که شخصیت کلیف بوث -- بازی شده توسط برد پیت -- را به مبارزه می‌طلبد، ولی مفتضحانه از او کتک خورده و داخل ماشینی که پارک شده پرت می‌شود. آقای مو اما معتقد است حرکت در خلاف جهت انتظارات، سنت و سبک تارانتینو است.

مو گفت: «دلیل اول: این یک فیلم تارانتینو است. او کارهایی که دیگران از یک کارگردان انتظار دارند را انجام نخواهد داد. باید منتظر هر چیز غیرمنتظره‌ای باشید. دلیل دوم: من از همان آغاز می‌دانستم که تارانتینو عاشق بروس لی است، آنقدر که او را برعکس نشان می‌دهد. بگذارید مساله را بیشتر روشن کنم: در فیلم، قرار شد که مبارزه‌ای بین ما درگیرد و برنده دو دست از سه دست پیروز شود. امتیاز اول را من می‌گیرم و پشتش را به خاک می‌مالم ... صحنه خیلی مهمی است –چه راهی بهتر وجود دارد برای نشان دادن این که کلیف چه شخصیت خطرناکی است جز نشان دادن او در مصاف با بروس لی و شکست او؟»

او ادامه داد: «من می‌فهمم که چگونه مردم ممکن است با دیدن فیلم و نهایتا به خاطر اصابت به ماشین احساس کنند بروس در این دعوا شکست می‌خورد، ولی به بروس لی ۵ ثانیه وقت بدهید و او برنده هر دعوایی خواهد بود. من می‌دانم که مردم درباره این ماجرا سروصدا به پا خواهند کرد، ولی وقتی من به مطالعه دقیق زندگی و شخصیت بروس لی پرداختم دیدم که او بیش از هر کسی می‌خواست به عنوان یک انسان شناخته و دیده شود. فکر می‌کنم اکنون که درباره مصائب و مشکلات او بیشتر می‌دانم، احترامم نسبت به وی بیشتر شده است؛ او هم آدمی مثل همه ما بود. من هیچ بازیگری را نمی‌شناسم که جاه‌طلب و به دنبال موفقیت‌های بیشتر نباشد و به نظر من این نشانه فردی است که به دنبال موفقیت است، و آن افراد موفق خواهند شد، افرادی که همیشه بیشتر می‌خواهند».

هفته گذشته دختر بروس لی، شانون، گفت خیلی از دیدن نوشته تارنتینو که پدرش را «فردی عوضی و خودخواه نشان داده که به شدت متکبر است» ناراحت و دلسرد شده و اضافه کرد: «من می‌دانم که آنها می‌خواهند شخصیت برد پیت را شخصیتی خفن نشان دهند که حتی بروس لی را هم شکست می‌دهد. ولی نیازی نبود با او به نحوی برخورد کنند که هالیوود سفیدپوستان وقتی که زنده بود با او رفتار کرد».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment

© The Independent

بیشتر از فیلم