پنتاگون پرواز شیء ناشناس بر فراز ناو آمریکایی را تایید کرد

یک سخنگوی پنتاگون تایید کرد که ویدئوها را افراد نیروی ضربتی «یوای‌پی» نیروی دریایی ایالات متحده گرفته‌اند

برخی از کشتی‌ها، پدیده‌های نورانی را دیده‌اند که عدد هشت و یا اشکال دیگر را در هوا ترسیم می‌کردند - Navy Media Content Operations / AFP

وزارت دفاع آمریکا تایید کرده که تصاویر و ویدئوهایی که سربازان نیروی دریایی ایالات متحده از پرواز سریع یک شئ پرنده بر فراز کشتی‌های جنگی این کشور در ساحل کالیفرنیا گرفته شده، واقعی است. 

تصاویر و ویدئوهای نیروی ضربتی آمریکا از«پدیده‌های هوایی توضیح‌ناپذیر» (یو‌اِی‌پی) به دست جرمی کوُربِل فیلمساز رسیده است.

بنا به گزارش تارنمای «میستِری وایر»، یکی از ویدئوها که در سال ۲۰۱۹ گرفته شده یک شئ هرمی‌شکل را نشان می‌دهد که بر فراز یک ناوشکن نیروی دریایی در هوا به طور ثابت پرواز می‌کند. آقای کوربل می‌گوید این ویدئو در جریان ماموریت افراد مستقر بر عرشه ناوشکن «راسل» گرفته شده است.

نشریه نیویورک پست به نقل از او گزارش داده که به دنبال دریافت داده‌ها از اداره اطلاعات وزارت دفاع و اظهارات مقامات دائر بر این که این ویدئو توسط افراد نیروی دریایی گرفته شده، واقعی بودن آن را تایید کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای کوربل می‌گوید در اجلاس با مقامات وزارت دفاع یک فهرست از وقایع متعددی که چند کشتی نیروی دریایی در ژوئیه ۲۰۱۹ با آن روبه‌رو شده بودند و چند مورد رویارویی با پهپاد در روزهای ۱۴ام و ۱۵ام در اختیار او گذاشته شده است.

او به «میستری وایر» گفت: «و در عین حال، کشتی‌های دیگر چیزهای متفاوتی دیده‌‌اند. برخی از این پدیده‌ها تنها نوری بوده که با حرکت خود عدد هشت و برخی اشکال را در هوا نقش و با زاویه نود درجه دور ‌زده است. رنگ دیگر (اشیا پرنده)  متفاوت مثل قرمز بوده است».

یک سخنگوی پنتاگون تایید کرده که این تصاویر و ویدئوها توسط افراد نیروی ضربتی «یوای‌پی» نیروی دریایی ایالات متحده گرفته شده و «شامل پدیده‌هایی است که آنها در جریان ماموریتشان مشاهده کرده‌اند».

این خبر تنها یک هفته پس از اظهارات آدمیرال مایکل گیلدِی، فرمانده عملیات نیروی دریایی، منتشر شده که گفت نمی‌داند پهپادهایی که ناوشکن‌های ایالات متحده را تعقیب می‌کرده‌اند از کجا آمده‌اند.

سال گذشته وزارت دفاع اعلام کرد که یک نیروی ضربتی «یوای‌پی» به منظور «درک بهتر و شناسایی ماهیت و منبع پدیده‌های هوایی توضیح ناپذیر» ایجاد کرده است. ماموریت این نیرو «ردیابی، تجزیه و تحلیل و فهرست‌بندی یوای‌پی‌هایی است که بالقوه می‌توانند امنیت ملی ایالات متحده را در معرض تهدید قرار دهند». 

قرار است گزارش این نیرو در ماه ژوئن منتشر شود.

© The Independent

بیشتر از جهان