زندگی‌نامه مایک پنس سال ۲۰۲۳ منتشر می‌شود

«زندگی‌نامه رپنس کتابی راه‌گشا در زمینه درک یکی از مهم‌ترین دوران ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا خواهد بود»

مایک پنس معاون سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا و همسرش- MANDEL NGAN / AFP

انتشاراتی سایمون و شوستر به مایک پنس قرارداد کتابی برای زندگی‌نامه او اعطا کرد تا در سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

به گفته این انتشاراتی معاون سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، گفت که این زندگی‌نامه «ادوار زندگی من در خدمت دولتی به مردم آمریکا، خدمت در کنگره، فرمانداری ایالت ایندیانا و معاونت اولی رئيس جمهور ایالات متحده» را روایت خواهد کرد.

دانا کندی، قائم مقام ارشد ریاست سایمون و شوستر، گفت این کتاب «داستانی آمریکایی از خدمت دولتی بی‌نظیری را در زمانی روایت می‌کند که توجهات عمومی به دولت و سیاست کشور از هر زمانی در گذشته بیشتر بود».

او در این بیانیه افزود: «زندگی‌نامه روشن‌ساز او کتابی راه‌گشا در زمینه درک یکی از مهم‌ترین دوران ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا خواهد بود».

این خبر پس از آن اعلام شد که انتشاراتی سایمون و شوستر انتشار کتاب سناتور جاش هاولی، یکی دیگر از مقامات مرتبط با ترامپ را به خاطر اعتراض او به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و بعد از شورش در کنگره در ۶ ژانویه لغو کرد. اتفاقی که از ادعایی کذب از طرف رئیس جمهور سابق نشات گرفته بود که می‌گفت انتخابات سال گذشته از او و هوادارانش «دزدیده» شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این انتشاراتی در آن زمان گفت: «به عنوان ناشر وظیفه ما این است که دیدگاه‌ها و نظرات متفاوت را طرح و ترویج کنیم. در همین حال، ما وظیفه بزرگ‌تر خود به عنوان شهروندان این کشور را نیز خیلی جدی می‌گیریم و نمی‌توانیم بعد از نقش سناتور هاولی در آنچه به تهدیدی خطرناک علیه دموکراسی و آزادی ما مبدل شد، از کار او حمایت کنیم».

دونالد ترامپ از مایک پنس، معاون خود، بعد از آن که گفت به خاطر تضمین پیروزی دولت خود، آرای الکترال را باطل نخواهد کرد، انتقاد کرد.

چند هفته بعد، پنس در دیدگاهی برای نشریه دیلی سیگنال، تردیدهای خود را درباره «صحت» انتخابات عنوان کرد و تخلفات رای‌گیری «قابل‌ توجه» را دلیل آن اعلام کرد؛ در حالی که مقامات انتخاباتی سراسر ایالات متحده درباره امنیت انتخابات اطمینان خاطر دادند و هیچ مدرکی مبنی بر تقلب گسترده وجود ندارد.

در این دیدگاه او شورش در مجلس کشور که در آن اوباش طرفدار ترامپ خواستار «به دار آویختن» او بوده و سایر قانون‌گذاران در جلسه مشترک مجلس برای تایید نتایج انتخابات را هدف قرار دادند، را اتفاقی «فجیع» توصیف کرد و افزود که آنها «مردم آمریکا را از بحثی عمیق در مجلس درباره صحت انتخابات در آمریکا محروم کردند».

مایک پنس بعد از خروج از کاخ سفید به عنوان محقق مهمان برجسته به اندیشکده دست راستی «بنیاد میراث» پیوست.

کی جیمز، رئیس این بنیاد، در بیانیه‌ای گفت: «وفاداری پنس به قانون اساسی و تعهداش به پیشبرد سیاست‌های محافظه‌کارانه در کشور او را به گزینه‌ای بی‌نظیر برای بنیاد میراث مبدل می‌سازد».

روز چهارشنبه مایک پنس یک گروه حمایتگری به راه انداخت با نام «پیشبرد آزادی آمریکایی» تا «در ادامه موفقیت» دولت ترامپ به آن سیاست‌ها ادامه دهد و به این معناست که معاون سابق شاید سودای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را در سر دارد.

پنس در بیانیه‌ای به مناسبت معرفی این گروه گفت: «محافظه‌کاران در برابر چپ‌های افراطی و تلاش دولت جدید در تهدید موقعیت آریکا به عنوان عالی‌ترین کشور جهان با سیاست‌های مخرب خود ساکت نخواهند ماند».

کمیته مشاور این گروه شامل کلیان کانوی، مشاور سابق ترامپ، لری کودلاو، مشاور اقتصادی سابق و سیما ورما که به عنوان مدیر مراکز ترامپ برای تامین اجتماعی و بیمه بهداشتی مشغول بود، هستند.

© The Independent