روایت برادر مایکل جکسون از زندگی «خیلی سخت» او

برادر مایکل جکسون می‌گوید این ستاره «چهره خود را مخفی» می‌کرد

مایکل در سن ۵۰ سالگی بعد از مصرف بیش از اندازه دارو، در اثر حمله قلبی درگذشت-VINCENT AMALVY / AFP

مارلون، برادر مایکل جکسون، می‌گوید این ستاره فقید هنگام حضور در اماکن عمومی چهره‌ خود را به طرقی غیرعادی مخفی می‌کرده تا توسط مردم شناسایی نشود.

مارلون که یکی از هشت خواهر و برادر خانواده جکسون و یکی از اعضای گروه جکسون۵ است، گفت برای تمام اعضای خانواده، به ویژه مایکل، غیرممکن بود که یک زندگی عادی داشته باشند.

او به گاردین گفت: «مایکل خود را داخل یک قفس تصور می‌کرد و تحمل آن برایش دشوار بود. خیلی دشوار. واقعا آدم را آزار می‌دهد. اگر مایکل پایش را بیرون از خانه می‌گذاشت، طی چند ثانیه مردم کار خود را رها می‌کردند و به سمت او می‌شتافتند. به همین دلیل او چهره‌ خود را مخفی می‌کرد.»

او با اشاره به دیداری ناگهانی با مایکل در یک فروشگاه موسیقی، افزود: «من از پشت به او نزدیک شدم و در گوشش زمزمه کردم: «مایکل، اینجا چکار می‌کنی؟» او مانند یک فرد بی‌خانمان لباس پوشیده بود. لباس‌هایش کثیف بود، دندان‌هایش کج و معوج بود، موهایش را فرفری بالای سرش رها کرده بود، کفش‌هایی کثیف به پا داشت، پیراهنش کهنه و پاره بود، ولی مشغول خریدن چندین صفحه موسیقی بی‌نظیر بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «به او گفتم، ولی یک چیز دیگر هم تو را لو می‌دهد مایکل! همیشه یک مدل کفش‌ می‌پوشی!» او همان کفش‌هایی را به پا داشت که روی صحنه هم به پا می‌کرد.»

در جای دیگری در مصاحبه، برادران و خواهران مایکل ادعا کردند که جو، پدرشان، آن‌ها را مجبور می‌کرد در حیاط خانه آجر جابه‌جا کنند تا از پیوستن‌‌شان به «گَنگ‌»ها (گروه‌های خلافکار) جلوگیری کند، و همچنین درباره عزای خانواده، ۱۲ سال بعد از درگذشت مایکل، صحبت شد.  

مایکل در سن ۵۰ سالگی بعد از مصرف بیش از اندازه دارو، در اثر حمله قلبی درگذشت. کانراد مورای، پزشک او که آن داروها را تجویز کرده بود، در سال ۲۰۱۱ به قتل غیرعمد این ستاره محکوم شد.

جکی جکسون گفت: «هر بار که به وگاس می‌رویم و سوار اتوبوس هستم، مایکل را کنار خودم حس می‌کنم. یک بار چهره تمام‌قد او روی بیلبوردی کنار من برافراشته شده بود. پشت چراغ قرمز ایستادم و گفتم: «برادر، اوضاع در چه حال است؟»

خواهران و برادران مایکل جکسون از اظهار نظر درباره اتهامات سوءاستفاده جنسی علیه او، خودداری کردند. در ژوئن ۲۰۰۵، این ستاره از تمام اتهامات وارده در ارتباط با سوءاستفاده جنسی از پسری ۱۳ ساله تبرئه شد.

در مستند «ترک هرگزآباد» (Leaving Neverland) ساخته ۲۰۱۹، دو مرد ادعا کردند که هنگام کودکی از سوی مایکل مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند. یکی از آنان وید رابسون بود که در محاکمه این خواننده، به دفاع از او شهادت داده بود.

اداره حفظ میراث مایکل جکسون آن ادعاها را رد کرد و علنا مستند مذکور را محکوم کرد.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر