اوج‌‌گیری کرونا در ایران، احتمال تعطیلی یک هفته‌ای تهران

پیشتر سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، گفته بود که کشور «با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا» مواجه است

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، تاکنون یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است- Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از شناسایی  ۱۷ هزار و ۴۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین، در سطح کشور خبر داد و گفت که این بالاترین شمار ابتلا از زمان ظهور این بیماری در ایران است.

سیما لاری گفت که در روز سه‌شنبه ۱۷۴ نفر بر اثر کووید-۱۹ جان باخته‌اند. بنا به این آمار در این روز، دو هزار و ۳۶۹ نفر از بیماران در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

همزمان، یک عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، از «طغیان کرونا»‌در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت که تخت‌های مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها پر شده و وضعیت در کل کشور «وخیم و نگران‌کننده» است. او همچنین گفت که عمده موارد ابتلای جدید در ایران، از نوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی است.

وزارت بهداشت ایران در حال حاضر وضعیت همه‌گیری در ۸۸ شهرستان را قرمز و ۱۳۹ شهر را نارنجی اعلام کرده است. شهرهای تهران، کرج، زنجان، خرم‌آباد، شيراز، اصفهان، ایلام و اراک در وضعیت قرمز قرار دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران، گفته است که پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ تا ده روزه استان تهران به معاون اول رییس‌جمهور، و وزیران کشور و بهداشت، ارائه شده است.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، تاکنون یک میلیون و ۹۶۳ هزار و ۳۹۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده، و شمار جان باختگان در ایران بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ به ۶۳ هزار و ۵۰۶ نفر رسیده است.

پیشتر سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، گفته بود که کشور «با یکی از سهمگین‌ترین امواج کرونا» مواجه است. او همچنین گفت که مهار «اژدهای کووید-۱۹» از دست خارج شده و مشخص نیست که آمار سه‌رقمی مرگ کاهش می‌یابد.

گفته می‌شود که اولین محموله واکسن کرونای خریداری شده از طریق پروژه کوواکس به ایران رسیده است.

پیشتر در روز دوشنبه، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران تایید کرده بود که این محموله شامل بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن آکسفورد-آسترازنکای تولید کره جنوبی، از مسیر آمسترام به مقصد تهران بارگیری و ارسال شده است.

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش سفرها و دیدوبازدیدهای نوروزی و استفاده از وسائل حمل‌ونقل عمومی از جمله دلایل اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا در ایران اعلام شده است.