لو رفتن مخفی‌گاه عضو فراری مافیا با انتشار ویدئوهای آشپزی

این عضو مافیا که بیش از پنج سال فراری بود، به دلیل خال‌کوبی‌های متمایزش، شناسایی و در کارائیب دستگیر شد

این عضو مافیا به آمریکای مرکزی و سپس به جمهوری دومنیکن گریخت و همواره مراقب بود که جلب توجه نکند- RICARDO ARDUENGO / AFP

به گفته پلیس ایتالیا، یکی از اعضای مافیا که بیش از پنج سال فراری بود، پس از پست کردن تعدادی ویدئو در کانال یوتیوب و به دلیل خال‌کوبی‌های متمایزش، شناسایی و در کارائیب دستگیر شد.

این مقامات در بیانیه‌ای اعلام کردند که مارک فرن کلود بیارت در بوکاچیکا جمهوری دومینیکن، «زندگی آرامی» داشته است و مهاجران محل، او را یک «خارجی» می‌دانستند.

مخفی‌گاه او پس از به اشتراک گذاشتن ویدیو‌های آشپزی وی و همسرش در کانال یوتیوب که او در آن‌ها مرتب از مهارت خود در پختن غذا‌های ایتالیایی تعریف و تمجید می‌کرد، بر ملا شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مرد ۵۳ ساله در همه حال صورت خود را پوشیده نگه می‌داشت اما خال‌کوبی‌هایش را پنهان نمی‌کرد و همین باعث شد که پلیس بتواند رد او را پیدا کند.

آقای بیارت از سال ۲۰۱۴ فراری بود. در آن زمان، دادستان‌های ایتالیایی دستور بازداشت وی را به جرم قاچاق کوکائین در هلند برای گروه مافیای موسوم به «ندرانگتا» در کاچیولا، صادر کردند.

به گفته پلیس ایتالیا، او به آمریکای مرکزی و سپس به جمهوری دومنیکن گریخت و همواره مراقب بود که جلب توجه نکند. او فاصله‌اش را با تعداد زیادی ایتالیایی‌هایی که در بوکا چیکا زندگی می‌کردند حفظ می‌کرد.

یکی دیگر از اعضای گروه ندراگتا نیز روز دوشنبه در پرتغال دستگیر شد. فرانچسکو پله، که ۱۴ سال فراری بود و یکی از خطرناکترین فراری‌های ایتالیا محسوب می‌شد، هنگام درمان  کرونا در درمانگاهی در لیسبون ردیابی شد.

دادستان‌ها، گروه ندراگتا را قدرتمندترین گروه مافیایی کشور می‌دانند. این گروه مدت‌ها است که در «کازا نوسترا» واقع در سیسیل، مستقر است.

گروه ندراگتا در استان کالابریا، منطقه‌ای در قسمت نوک‌ کشور چکمه‌شکل ایتالیا، مستقر است و با آدم‌ربایی، همکاری در قاچاق مواد مخدر در سطح بین‌المللی و کنترل بخش عمده کوکائین ورودی به قاره اروپا امورات می‌گذراند.

به گفته پلیس، آقای بیارت که صبح روز دوشنبه به ایتالیا بازگشت، قبلا در شهر کوچک روزارنو ساکن بود و برای گروه ندراگتا در کاچیولا مواد مخدر قاچاق می‌کرد.

گزارش‌های بیشتر از آژانس‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان