انفجار بمب در سراوان یک کشته و سه زخمی بر جای گذاشت

سپاه بدون نام بردن، گروهک تروریستی وابسته به استکبار جهانی را مسئول این انفجار دانسته است

هنوز نام فرد کشته شده و مجروحان اعلام نشده است. عکس از تسنیم

روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه خبر داده که انفجار در یکی از میادین شهرستان سراوان، یک کشته و سه زخمی بر جای گذاشته است.

سپاه این انفجار را به «گروهک تروریستی وابسته به استکبار جهانی» نسبت داده و بدون نام بردن از این گروه اعلام کرده است که انفجار ساعت ۰۹:۳۰ صبح امروز، اول فروردین ۱۴۰۰رخ داده است.

براساس بیانیه نیروی زمینی سپاه، در جریان این انفجار یک نفر کشته و سه شهروند، از جمله یک زن، که در حال گذر از خیابان بودند، زخمی شده‌اند.

در این بیانیه به نام فرد جان باخته و مجروحان اشاره‌ای نشده است.

شهرستان سراوان و دیگر نقاط بلوچ‌نشین استان سیستان و بلوچستان، در هفته‌های اخیر و پس از آنکه سپاه پاسداران شماری از سوخت‌بران محلی را به گلوله بست، ناآرام و بی‌ثبات بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کمپین فعالین بلوچ روز سه‌شنبه، پنج اسفند هویت ۱۵ سوخت‌بر کشته و زخمی‌ شده در جریان درگیری‌های روز دوشنبه چهار اسفند را تایید کرد.

در پی حمله مسلحانه سپاه به سوخت‌بران بلوچ، شهرهای مختلفی در استان سیستان و بلوچستان، صحنه اعتراضات مردمی شد. در جریان این اعتراضات، برخی ساختمان‌های دولتی برای مدتی به تصرف معترضان درآمدند. 

سازمان ملل متحد روز جمعه، ۱۵ اسفند اعلام کرد دست‌کم ۱۲ و حداکثر ۲۳ نفر، در اعتراض‌های اخیر مردم استان سیستان و بلوچستان به تیراندازی نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران به سوخت‌بران بلوچ و معترضان به کشتار آنها، جان خود را از دست داده‌اند.