سفر نتانیاهو به امارات برای پنجمین بار لغو شد

با لغو سفر نتانیاهو، امارات برگزاری یک کنفرانس سه جانبه با آمریکا و اسرائیل را نیز به تعویق انداخت

GALI TIBBON / AFP / POOL

به‌دنبال لغو سفر امروز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به امارات متحده عربی، این کشور برگزاری یک کنفرانس دیپلماتیک با حضور هیئتی از اسرائیل را نیز به حالت تعلیق درآورد.

قرار بود این کنفرانس، ماه آینده در امارات متحده عربی برگزار شود، اما لغو سفر بنیامین نتانیاهو به ابوظبی برای پنجمین بار، اکنون باعث شده که امارات، کنفرانس دیپلماتیک راهبردی سه‌جانبه با اسرائیل و آمریکا را که قرار بود فروردین‌ماه در ابوظبی برگزار شده، بدون تعیین تاریخی جدید به تعویق بیندازد.

روزنامه جورازلم پست گزارش داده که امارات متحده عربی ترجیح می‌دهد که این کشور به صحنه تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی سیاستمداران اسرائیلی تبدیل نشود.

امارات متحده عربی، روز چهارشنبه اعلام کرد که پیمان صلحی که این کشور اخیرا با اسرائیل امضا کرده، توافقی با مردم اسرائیل است و امارات نمی‌خواهد ابزاری تبلیغاتی برای یک سیاستمدار خاص شود.

انور قرقاش، مشاور ارشد دربار و وزیر مشاور پیشین در امور خارجی امارات متحده عربی، دیروز در توییتی نوشت:«هدف از پیمان‌های ابراهیم، تامین زیربنایی محکم و استراتژیک برای پیشبرد صلح با اسرائیل و منطقه بود؛ امارات وارد هیچ روند انتخاباتی اسرائیل، چه در حال حاضر و چه در آینده نخواهد شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 انتخابات جدید اسرائیل، روز سوم فروردین ماه برگزار می‌شود و احزاب سیاسی این کشور امیدوارند که از بن‌بست دو ساله گذشته خارج شوند.

پیشتر اعلام شده بود که بنیامین نتانیاهو که سفرش به امارات چهار بار به دلیل آنچه محدودیت‌های ناشی از کرونا خوانده شده، روز پنجشنبه به امارات خواهد رفت و با شیخ محمد بن زاید، ولیعهد این کشور دیدار می‌کند.

سفر آقای نتانیاهو، قرار بود پنج روز مانده به انتخابات پارلمانی اسرائیل صورت بگیرد. با این همه، او به رادیو ارتش اسرائیل گفته است که قصد نداشته روز پنج‌شنبه به امارات سفر کند و این دیدار به بعد از انتخابات موکول شده است.

با این همه، رسانه‌های اسرائیلی تاکید می‌کنند که نتانیاهو برنامه کاری روز پنجشنبه خود را خالی گذاشته و مصمم بود که در آستانه انتخابات پارلمانی به امارات سفر کند و به همین دلیل، از رفتار امارات ناخرسند است.

به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، ولیعهد امارات نیز از اینکه بنیامین نتانیاهو او و امارات متحده عربی را وارد تبلیغات انتخاباتی اسرائیل کرده، ناراحت است.

بیشتر از جهان