سفر نتانیاهو به امارات لغو شد

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل گفت که اردن اجازه عبور به هواپیمای نتانیاهو نداده است

Ohad ZWIGENBERG / AFP / haaretz

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که سفر بنیامین نتانیاهو به امارات متحده عربی که قرار بود امروز انجام شود، لغو شده است و دلیل آن اختلاف‌نظر با دولت اردن است.

دفتر نتانیاهو در بیانیه ای گفت كه «به دلیل مشكلات موجود در هماهنگی پرواز وی در حریم هوایی اردن، سفر به تعویق افتاد.» این دفتر گفت که این موضوع به دلیل لغو سفر ولیعهد اردن به بیت المقدس در روز چهارشنبه «به دلیل اختلاف نظر در زمینه امنیت و ترتیبات محافظت در محل» رخ داده است.

اردن به عنوان خادم مسجدالاقصی و اماکن مذهبی در بیت‌المقدس شناخته می‌شود. رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند حسین بن عبدالله دوم ولیعهد اردن قصد داشت از این مکان مقدس بازدید کند، اما به دلیل اختلاف‌نظر با مقامات اسرائیلی در مورد تعداد اسکورت مسلح که می‌تواند وی را همراهی کند، این سفر لغو شد.

دولت اردن واکنشی به بیانیه دفتر نتانیاهو نشان نداده است.

دفتر نتانیاهو گفت که این سفر تاریخی، اولین بازدید نخست‌وزیر اسرائیل از زمان برقراری روابط دو جانبه در تابستان گذشته خواهد بود. این سفر به منظور تقویت روابط دیپلماتیک اسرائیل با کشورهای خاورمیانه و البته تبلیغی مناسب برای رقابت‌های انتخاباتی پیش رو است.

در اوایل روز پنج‌شنبه ۱۱ مارس، ۲۱ اسفند، خبر بستری شدن همسر نتانیاهو در بیمارستان انجام این سفر تاریخی را با تردید مواجه کرد. سارا نتانیاهو روز پنجشنبه با عفونت آپاندیس در بیمارستانی در اورشلیم بستری شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک مقام در دفتر نخست‌وزیر اسرائیل گفت که سارا نتانیاهو برای چند روز در بیمارستان بستری خواهد بود.

امارات پس از مصر و اردن، سومین کشور عربی بود که در ماه اوت روابط رسمی دیپلماتیک خود را با اسرائیل برقرار کرد.

نتانیاهو خود را به عنوان یک دولتمرد باتجربه معرفی کرده است که دارای صلاحیت منحصر به فرد برای هدایت ملت یهود در دوران ناآرام است. دیدار روز پنجشنبه ، که به دلیل محدودیت‌های کرونا، چندین بار به تأخیر افتاده است، احتمالاً به او کمک می‌کرد تا توجه عمومی از دادگاه فساد مالی و خشم ناشی از پیامدهای اقتصادی بحران کرونا را منحرف کند.