کرونای فیلیپینی به انگلستان رسید

تردیدهایی در مورد موثر بودن واکسن‌ها بر نوع فیلیپینی کرونا وجود دارد

سازمان بهداشت عمومی انگلستان در حال بررسی این نوع جدید کرونا است - JUSTIN TALLIS / AFP

در انگلستان، دو مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا شناسایی شده است که نخستین بار در فیلیپین کشف شده بود.

سازمان بهداشت عمومی انگلستان اعلام کرد در حال بررسی این نوع جدید کرونا است که دارای همان پروتئین نیزه‌ای E484K یافته شده در کرونای جهش یافته مانائوس برزیلی است.

به گفته مقامات سازمان بهداشت، یکی از موردهای ابتلا، مرتبط با مسافرت خارجی بوده است و مورد دیگر همچنان در دست بررسی است. این مقامات در مورد محل شناسایی این موارد چیزی نگفتند.

این نوع کرونا را پس از گزارس ۳۳ مورد ابتلا در فیلیپین در ۹ مارس شناسایی کردند و این نگرانی وجود دارد که مبادا واکسن‌ها روی آن‌ها اثر نداشته باشند.

این نوع کرونا را برخلاف نوع مانائوس که «نگران‌کننده» اعلام شده است، نوع تحت بررسی(وی‌.یو.آی) اعلام کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه سازمان بهداشت عمومی انگلستان آمده است: «چند مورد جهش چشم‌گیر شامل E484K و N501Y در این نوع وجود دارد که در چندین نوع نگران کننده دیگر هم وجود دارد. سازمان بهداشت عمومی انگلستان دو مورد از ابتلا به این نوع کرونا را در انگلستان شناسایی کرده است. یکی از موردهای ابتلا در ارتباط با مسافرت خارجی بوده است و مورد دیگر در حال حاضر در دست بررسی است. تمامی اقدامات مناسب برای بهداشت عمومی در دست انجام است.»

همزمان، سازمان بهداشت عمومی انگلستان تایید کرده دو مورد دیگر از ابتلا به کرونای نوع مانائوس معروف به پی۱ در انگلستان شناسایی شده است.

یکی از مبتلایان در وست‌میدلندز و دیگری در هارینگی لندن شناسایی شده‌اند و هر دو با مسافرت به برزیل سروکار داشته‌اند.

سازمان بهداشت عمومی انگلستان اعلام کرد آزمایش‌های سریع را افزایش خواهد داد و گروه‌های بررسی منطقه‌ای و ردگیری تماس در حال تحقیق برای شناسایی تمامی تماس‌های این افراد هستند.

به این ترتیب، شمار کل مبتلایان به کرونای نوع مانائوس در بریتانیا به ۱۲ نفر رسید. همه این افراد با مسافرت به برزیل ارتباط داشته‌اند.

گزارش تکمیلی در پی‌ای

© The Independent

بیشتر از جهان