امارات ۴۰ هزار دوز واکسن کرونا به فلسطین اهدا کرد

رقیب محمود عباس در انتخابات آتی به روند ورود واکسن به فلسطین کمک کرده است

رقیب محمود عباس در انتخابات با کمک امارات، ۴۰ هزار دوز واکسن کرونا به فلسطین برد - SAID KHATIB / AFP

امارات متحده عربی هزینه خرید و ارسال ۴۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی به مناطق فلسطینی را تأمین کرده است و این محموله پنجشنبه هفته گذشته به فلسطین رسید. موضوعی که می‌تواند موضع محمد دهلان، رقیب محمود عباس، رئیس فعلی تشکیلات خودگردان فلسطینی را در انتخابات آتی تقویت کند.

به گزارش رویترز، مجموع تعداد واکسن‌های وارد شده که داهلان از ماه فوریه برای فلسطینی‌ ها تهیه کرده، به۶۰ هزار دوز رسیده و او با این کار از مقامات رسمی فلسطینی پیشی گرفته است. داهلان، در بیانیه‌ای، گفت که این واکسن‌ها «با هدف حفاظت از تیم‌های پزشکی و افراد با اولویت به‌ویژه افراد مسن و کسانی که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند»، وارد فلسطین شده است.

غزه با دو میلیون نفر جمعیت، بیش از ۵۶ هزار مورد ابتلا به  کووید-۱۹ و۵۶۴ مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است.

محمد دهلان دراین‌رابطه گفت که نیمی از محموله جدید به فلسطینیان در کرانه باختری اشغال شده توسط اسرائیل اختصاص خواهد یافت، جایی که تشکیلات خودگردان با رهبری عباس در آنجا حضور دارد.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد ۲۰ درصد فلسطینیان را از طریق برنامه کوواکس تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهد. اما روز چهارشنبه، وزیر بهداشت فلسطین گفت که محموله‌های کوواکس که قرار بود در ماه مارس به دست فلسطینیان برسد، با تأخیر در ماه مه خواهد رسید.

پیش از این اسرائیل اعلام کرده بود که دو هزار دوز واکسن در اختیار فلسطینی‌ها قرار داده است.

محمد دهلان که رقیب عباس محسوب می‌شود و بیش از یک دهه پیش از حزب فتح کنار رفت، توانسته با انتقال این محموله، اعتبار بسیاری بین فلسطینی‌ها کسب کند.

در یک چالش احتمالی برای عباس، دالان اعلام کرده است که قصد دارد لیستی از نامزدهای خود را با نام «اصلاح‌طلبان فتح» برای انتخابات پارلمانی آینده که قرار است در ماه مه برگزار شود، ارائه کند.

بیشتر از جهان