وزیر دفاع: اگر رهبری دستور دهد، تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم

اسرائیل همچنان هدف اصلی حملات و لفاظی‌های مقام‌های جمهوری اسلامی است

وزیر دفاع جمهوری اسلامی، اسرائیل را تهدید به نابودی کرد - عکس از فارس

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با اشاره به سخنان پیشین علی خامنه‌ای درباره نابودی اسرائیل، تهدید کرد که اگر اسرائیل اقدامی نظامی انجام دهد، جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر حاتمی در جشنواره جوان سرباز نیروهای مسلح که به میزبانی وزارت دفاع برگزار شد، مدعی شد که از زمان انقلاب ۵۷ توسعه اسرائیل متوقف شده است.

اشاره او به سخنان علی خامنه‌ای در سال ۱۳۹۴ است که در آن اسرائیل را «غده سرطانی» خوانده و مدعی شده بود که اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید.

پیش‌تر نیز، مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کرده بود که بر اساس آن دولت مکلف می‌شود تا نسبت به ایجاد ترتیبات لازم جهت نابودی اسرائیل تا سال ۱۴۲۰ خورشیدی اقدام کند. دولت ایران همچنین موظف خواهد شد ظرف شش ماه حصر غزه را شکسته و اولین محموله کالاهای اساسی را رایگان و یا در برابر دریافت وجه به این منطقه ارسال کند.

ادعا در مورد عدم توسعه اسرائیل در حالی مطرح می‌شود که بنا بر آمار بانک جهانی، تولید ناخالص ملی اسرائیل در سال ۲۰۱۹ و تا پیش از بحران کرونا، چیزی در حدود ۴۰۰ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که اسرائیل به لحاظ منابع طبیعی فقیر است و جمعیت آن تنها ۸ میلیون نفر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین با عادی‌سازی رابطه اسرائیل با کشورهای عربی و مسلمان مانند امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مراکش، تجارت و گردشگری در خاورمیانه نیز به سبد اقتصادی اسرائیل اضافه شده است. علی‌رغم تأثیر منفی کرونا بر اقتصاد جهانی، اسرائیل همچنان از رشد اقتصادی مثبت برخوردار است و در زمینه واکسیناسیون عمومی نیز در جهان پیشتاز است.

به‌عبارت‌دیگر، فارغ از مسئله اقتصادی، اسرائیل امروز به لحاظ سیاسی نیز دیگر آن کشور منزوی گذشته نیست و توانسته جایگاه خود را در جهان و منطقه تثبیت کند.

جمهوری اسلامی موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و مقام‌های ایرانی بارها تهدید به نابودی آن کرده‌اند. با این‌حال، مقام‌های جمهوری اسلامی هیچ‌گاه پاسخی به حملات اسرائیل به نیروهای نیابتی ایران در سوریه و عراق نداده‌اند. موضوعی که در میان افکارعمومی، شائبه ناتوانی ایران در مواجه مستقیم با اسرائیل را ایجاد کرده است.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران نیز پیشتر مدعی شده بود که ایران قادر است اسرائیل را نابود کند، اما تا هنوز زمان این اقدام فرا نرسیده است. البته پیش از آن، محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران در موارد بسیاری، از جمله در سخنرانی خود در سپتامبر ۲۰۱۲ در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بر محو شدن اسرائیل تاکید کرد.

اسرائیل نیز در پاسخ، حق دفاع از خود را محفوظ دانسته و اعلام کرده است که در صورت نیاز به‌تنهایی برای مقابله با تهدید ایران اقدام خواهد کرد.