درخواست روحانی برای آزادسازی فوری دارایی‌های مسدودشده ایران در عراق

روحانی در گفت‌وگو با مصطفی الکاظمی، با اشاره به میلیاردها دلار دارایی ارزی ایران در عراق، خواستار آزادسازی فوری آن شد

روحانی از این که پول‌های ایران به‌رغم وعده‌های مسئولان عراقی هنوز آزاد نشده انتقاد کرد- IRANIAN PRESIDENCY / AFP

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران در گفت‌وگو با مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق، با اشاره به میلیاردها دلار دارایی ارزی ایران در عراق، خواستار آزادسازی فوری آن شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آقای روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی که عصر شنبه انجام شد، از این که پول‌های ایران به‌رغم وعده‌های مسئولان عراقی هنوز آزاد نشده انتقاد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همزمان در روز شنبه، به گزارش خبرگزاری ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز گفته است ایران به حق خود می‌رسد و این فشارهای به قول او «غیرمنطقی» کاهش خواهد یافت.

فرهاد دژپسند در حاشیه نشست هم‌اندیشی کارآفرینان و تولیدکنندگان با او، به خبرنگاران گفت که رئیس بانک مرکزی قرار است در این زمینه «به صورت مستند و دقیق» اطلاع‌رسانی کند.

به دنبال خروج آمریکا از برجام در بهار ۱۳۹۷ و بازگشت تحریم‌هایی که پس از اجرای توافق در دی ۹۴ لغو شده بودند، ایران قادر به دریافت منابع ارزی حاصل از صادرات خود نیست.

دولت قبلی ایالات متحده تعداد اندکی از کشورها، از جمله عراق همسایه غربی ایران، را از برخی تحریم‌های اعمال شده، به ویژه واردات نفت و گاز ایران، به طور موقت معاف کرده بود.

یک عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق هفته پیش در توییتی به نقل از «منابع موثق» در عراق، از موافقت آمریکا با آزادسازی منابع ارزی ایران در بانک تجارت عراق خبر داد.

حمید حسینی همچنین گفت که چند تراکنش نیز برای بازپرداخت دارایی‌های مسدود شده ایران در آن بانک نیز انجام شده است.