مقصد سفرمان نامعلوم است، اما نگران نباشید

تجربه مسافران می‌تواند شامل شراب‌سازی، صرف ناهاری مجلل یا غواصی در جزیره‌ای گرمسیری باشد

کانتاس، «پرواز به ناکجا» را در ماه اکتبر آغاز کرد - Saeed KHAN / AFP

یک شرکت هواپیمایی با هدف جلب مشتری، «پروازهای مرموز» به مقصد نامشخص، راه‌اندازی کرده است.

شرکت هواپیمایی کانتاس اعلام کرده است که این پروازها از مبدأ سیدنی، بریزبن و ملبورن به سمت مقصدی ناشناخته در داخل استرالیا در فاصله حداکثر دو ساعتی انجام می‌شوند و مسافران قبل از انجام پرواز برگشت، بر روی زمین فعالیتی را تجربه خواهند کرد.

این تجربیات می‌تواند شامل شراب‌سازی، صرف یک ناهار مجلل یا غواصی در جزیره‌ای گرمسیری باشد. بویینگ ۷۳۷ پرواز را در ارتفاع کم انجام می‌دهد تا مسافران بتوانند از دیدن مناظر لذت ببرند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استفانی تولی، مدیر ارشد مشتری‌مداری در گروه هوایی کانتاس به traveller.com.au گفت: «برنامه واکسیناسیون در حال از میان بردن بی‌اعتمادی از بازار است و محدودیت‌های داخلی برای سفر به زودی برچیده خواهد شد. این پروازها با ایجاد یک تجربه منحصر به فرد، برای بسیاری از افراد مشتاق به شروع دوباره سفر، این رمز و راز را به یک نکته مثبت تبدیل می‌کند. این پروازهای مرموز ضمن کمک به اشتغال در بخش هوایی، روش دیگری برای حمایت از تورگردانان محلی فراهم می‌کند که چندین موج محدودیت سفر به کسب‌وکارشان جدی آسیب زده است.»

قیمت صندلی‌های عادی در این پروازها از ۷۳۷ دلار استرالیا شروع می‌شود و مسافران تا زمانی که هواپیما فرود نیاید نخواهند دانست که کجا می‌روند؛ هرچند با توصیه‌های قبل از سفر مبنی بر این که چه چیزی را در چمدان دستی خود بگذارند، سرنخ‌هایی خواهند داشت.

مرزهای بین‌المللی استرالیا در حال حاضر بسته است و بعید به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۲ برای سفرهای بزرگ تفریحی بازگشایی شود. در مواجهه با این محدودیت، شرکت هواپیمایی کانتاس برای جذب مسافر مجبور به خلاقیت شده است.

کانتاس، «پرواز به ناکجا» را در ماه اکتبر آغاز کرد. این پروازی هفت ساعته و بدون توقف بر فراز سراسر استرالیا است. تمام بلیت‌های این پرواز در عرض ۱۰ دقیقه به فروش رفت. در هواپیمای بویینگ ۷۸۷، ۱۳۴صندلی برای خرید در دسترس بود که بسته به کلاس بلیت، بین ۵۷۵ تا دو هزار و ۷۶۵ دلار استرالیا قیمت داشت.

این شرکت هواپیمایی، پس از آن، یک بسته پرواز جذاب و دیدنی شامل پروازهای داخلی و اقامت شبانه و همچنین «پروازها در ارتفاع پایین برای دیدن مناظر» بر فراز برخی از محبوب‌ترین نقاط توریستی در استرالیا را راه‌اندازی کرد.

این پروازها برای اولین بار در پنجم دسامبر از سیدنی به اولورو انجام شد.

© The Independent

بیشتر از سفر