چرا بیل گیتس به جای اپل از اندروید استفاده می‌کند؟

«بیشتر اندرویدها از پیش نرم‌افزار مایکروسافت در تلفن‌هایشان دارند»

هرچند مصاحبه با بیل گیتس از طریق «کلاب هاوس» انجام شد اما این برنامه تنها با سیستم‌های عامل «ای او اس» - آیفون و آی پد - کار می‌کند- Bertrand GUAY / AFP

بیل گیتس دلایلش را برای ترجیح گوشی‌های هوشمند اندروید به اپل آیفون توضیح داد. 

گیتس در گفت‌وگو با اندرو راس سورکین و پل دیویدسون یکی از بنیانگذاران سکوی صدای «کلاب‌هاوس» گفت که ادغام نرم‌افزار مایکروسافت و اندروید به معنی آن است که ابزار مورد استفاده او عمدتا از نوع اندروید است.  

او گفت: «من در واقع از تلفن اندروید استفاده می‌کنم چون می‌خواهم رد همه چیز را داشته باشم. اغلب با آیفون سرو کار دارم اما آن چه با خودم همراه دارم یک گوشی اندروید است. 

برخی از تولیدکنندگان اندروید از پیش نرم‌افزار مایکروسافت را در تلفن‌هایشان نصب می‌کنند که برای من آسان‌تر است. آنها در ارتباط با سیستم‌های عامل انعطاف‌پذیرترند. این چیزی است که نهایتا به آن عادت کردم. می‌دانید، بسیاری از دوستان من آیفون دارند، بنابراین هیچ سیستم بینقصی وجود ندارد.»  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش‌تر مایکروسافت درصدد تولید تلفن‌های همراه خود برآمد اما به دلیل کمبود نرم‌افزار، این پروژه را ملغی کرد. از آن هنگام، مایکروسافت با همکاری گوگل یک تلفن تاشو اندروید به نام «سِرفِس دوئوُ» اختراع کرده است. 

از آغاز این پروژه، مایکروسافت بیش از پیش با دیگر تولیدکنندگان از جمله سامسونگ ادغام شده است. این شرکت کره جنوبی نرم‌افزار «یوُر فوُن» (تلفن شما) را با مایکروسافت ترکیب کرد که از سال ۲۰۱۹ توانست میان تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های مجهز به برنامه «ویندوز ۱۰» همانند اکوسیستم اپل میان سیستم عامل «آی اوُ اس» و «مک او اس» ارتباط برقرار کند.   

موسسه سامسونگ همچنین نوع مایکروسافت «گلکسی اس ۸» را در سال ۲۰۱۷ عرضه کرد که شامل خدماتی چون آفیس، وان درایو، اوت لوک و کورتانا بود. 

هرچند مصاحبه با بیل گیتس از طریق «کلاب هاوس» انجام شد اما این برنامه تنها با سیستم‌های عامل «ای او اس» - آیفون و آی پد - کار می‌کند. اما دیویدسون می‌گوید توسعه نوع اندروید این برنامک یکی از اولویت‌های این شرکت است.  

هرچند آیفون ۴۵ درصد بازار ایالات متحده را در دست دارد، اندروید همچنان سیستم عامل برتر در جهان است. هفتاد درصد مردم به علت  گرانی دستگاه‌های اپل و نیز فراهم بودن ابزار ارزان‌تر در کشورهایی مثل هند و چین از سامسونگ، هواوی، وان پلاس یا گوگل استفاده می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی