فرمانده سنتکام با اشاره به تنش با ایران: درست عمل نکنیم جنگ می‌شود

ژنرال مک‌کنزی: قاسم سلیمانی در صدد اجرای حملات متعدد علیه نیروهای ما در عراق بود

ژنرال فرانک مک‌کنزی می‌گوید، دونالد ترامپ فرمان حمله به قاسم سلیمانی را صادر کرد- MAZEN MAHDI / AFP

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه، سنتکام، با اشاره به شرایط دی ماه سال گذشته و حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در عراق، هشدار داد که شرایط در این مقطع زمانی به گونه‌ای است که اگر درست اقدام نکنیم، ممکن است ما را به سمت جنگ سوق دهد.

شش روز پس از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران توسط ارتش آمریکا در ۱۳ دی ۱۳۹۸ در عراق، ایران در اقدامی تلافی‌جویانه پایگاه نظامی عین‌الاسد را در استان الانبار عراق، که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، هدف حمله موشکی قرار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یازده موشک، هر کدام کلاهکی به وزن بیش از ۴۵۰ کیلوگرم، به این پایگاه هوایی که دو هزار نیرو و صدها هواپیمای نظامی در آن مستقر بودند، اصابت کرد. هر چند حمله موشکی ایران تلفات جانی در پی نداشت، اما تعدادی از نظامیان آمریکایی در آن پایگاه آسیب‌های دیدند.

ژنرال فرانک مک‌کنزی در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه سی‌بی‌اس آمریکا، که قرار است نسخه کامل آن فردا یکشنبه پخش شود، گفته است دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا فرمان حمله به قاسم سلیمانی را صادر کرد، چون در حال برنامه‌ریزی برای حمله به آمریکایی‌ها در عراق بود.

فرمانده سنتکام گفت، «ما گزارش‌های اطلاعاتی را مشاهده کردیم که قاسم سلیمانی در صدد اجرای حملات متعدد علیه نیروهای ما در عراق، علیه سفارت ما و علیه دیگر پایگاه‌های ما حرکت می‌کرد ... شاید تا چند ساعت بعد، چند روز بعد، اما احتمالا نه چند هفته بعد.»

وبسایت سی‌بی‌اس روز شنبه در گزارشی از این مصاحبه همچنین گفته است به تصاویر ویدئویی جدیدی از حملات موشکی ایران به عین الاسد، که پیش از این منتشر نشده است، دست پیدا کرده که به گفته ژنرال مک‌کنزی مثل رد شدن سریع قطار باری از جلوی چشمان شما است.

وی در بخشی از اظهارات خود خطاب به دیوید مارتین مجری برنامه می‌گوید، چیزهای دارد اتفاق می‌افتد می‌افتد که اگر درست حرکت نکنیم، می‌تواند ما را به جنگ بکشاند.